۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 618930

رسانه‌های کره متن نامه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را منتشر کردند.

متن نامه پوتین به رهبر کره شمالی منتشر شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی پیام تبریکی را برای کیم جونگ اون، رهبر این کشور ارسال کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های کره شمالی نوشت در متن پیام پوتین به رهبر کره شمالی آمده است: «تبریکات صمیمانه من را به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره پذیرا باشید و با خرسندی ماهیت دوستانه روابط موجود میان روسیه و کره شمالی را خاطرنشان می‌کنم.»

در بخش دیگری از پیام رئیس جمهور روسیه به کیم آمده است: این (روابط ما) به طور کامل با منافع مردم دو کشور در تطابق است و ثبات و امنیت را در شبه جزیره کره و در کل منطقه آسیای شرقی تقویت می‌کند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، قرار است کره شمالی روز یکشنبه در هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور رژه نظامی بزرگی را در پیونگ یانگ برگزار کند. والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به عنوان نماینده مسکو در این مراسم حضور خواهد داشت. ماتوینکو روز گذشته در دیدار با رهبر کره شمالی پیام تبریک رئیس جمهور روسیه را به او تقدیم کرد. در این دیدار کیم جونگ اون از تصمیم خود برای سفر به روسیه خبر داد.

پوتین پیش از این اعلام کرده بود روسیه آماده انجام اقدامات لازم برای ایجاد روابط  اقتصادی با کره شمالی است. چهارم ژوئن سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از جانب پوتین رهبر کره شمالی را به صورت کتبی به روسیه دعوت کرد. این سفر احتمالا در زمان برگزاری مجمع اقتصادی شرق در تاریخ 11 تا 13 سپتامبر صورت خواهد گرفت. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها