۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 619020

اندر احوالات گرونی‌های اخیر که نمیشه دیگه اسمش رو گرونی یک ماه، یک هفته، یک روز، یک ساعت، یک دقیقه و حتی یک لحظه قبل گذاشت خیلی مهارت می‌خواد که بتونی چیزی بنویسی. اوضاع یه جوری شده که به قولی اگه بخوایم دست روی هر جنسی بزاریم و از فروشنده قیمت جنس رو بخواهیم فروشنده میگه قیمت الان یا الان!

پیشنهادی توپ به رئیس اتحادیه تخم مرغ داران

بازار مرغ و تولیدات این پرنده استراتژیک در صنعت غذایی کشور همیشه پای ثابت گرونی‌ها بوده و اخبارش برای مردم جذاب. از گرونی چند ماه قبل تخم مرغ که به مسئله‌ای سیاسی بدل شد و گرونی هایی که به جون گوشت مرغ افتاد. اتفاق جالبی هم که مرتبط به روزگار مرغ زبان بسته است به نحوه عرضه یکی از محصولات این پرنده برمی گرده. تا بوده تخم مرغ رو داخل شونه‌های مقوایی و کاغذ فشرده بهمون فروختن اما گویا معضل گرونی باعث شده تا دیگه تخم مرغ رو هم نتونیم از این به بعد به سلامت به خونه برسونیم.   رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار خراسان رضوی اعلام کرده که گرونی و نبود شونه‌های مخصوص تخم مرغ به یکی از معضلات صنعت مرغ داری تبدیل شده! شونه تخم مرغ یا نیست یا اینقدر گرون شده که دیگه صرف نمی کنه خریدشون!

ما هم با آقای رئیس اتحادیه هم عقیده‌ایم که برادر جان گرونی و کمبود هست اما آیا برای عرضه تخم مرغ به مردم فکری دارین؟ البته که راه‌های زیادی هست. مثلا میشه مثل سابق از روش‌های ابداعی برای حمل و عرضه تخم مرغ استفاده کرد. گذاشتن تخم مرغ داخل کاه یا خورده کاغذ یا پارچه پیچ کردن تخم مرغ‌ها روش هایی هستش که میشه برای عبور از بحران فعلی ازش بهره برد! تازه اگه مرغداران عزیز تخم مرغ رو همراه با کاه به مردم عرضه کنن اینجوری میشه چند تا گوسفند خرید و بعد از استفاده تخم مرغ کاه باقی مونده رو به گوسفند داد و چرخه تولیدات دامی رو کامل کرد! آقای رئیس اتحادیه ببین جوش الکی می‌زنی و میشه با یه راهکار ساده هم تخم مرغ به مردم داد هم گوشت و شیر گوسفندیشون رو تأمین کرد. حالا هی غر بزنین که گرونیه و گرونیه نمیشه تکون خورد بیا اینم یه پیشنهاد توپ تخم مرغی!

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها