در آستانه ماه محرم، مراسم اهدای پرچم عزای حسینی به هیئت‌های عزادار سیدالشهدا(ع) درحرم مطهر رضوی برگزار شد.

پرچم عزای حسینی به هیئت‌های عزاداری در حرم رضوی اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم اهدای پرچم عزای حسینی در آستانه ماه محرم، به هیئت‌های عزادار سیدالشهدا(ع) عصر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در این مراسم ۳۰۰ هیئت مذهبی از ۲۰ استان کشور و ۱۰ هیئت مذهبی از کشورهای اسلامی بیرق عزاداری امام حسین(ع) را از آستان قدس رضوی دریافت کردند.
حسینی معاون تبلیغات آستان قدس در این باره اظهار داشت: مراسم‌ بسیاری را در طی سال داریم اما ماه محرم دارای عطر و بوی خاصی است. هم‌زمان با ایام حرکت قافله سیدالشهدا(ع) در ماه محرم دل‌های عاشق اهل‌بیت(ع) با شور و حال وصف‌نشدنی سعی درراه اندازی محافل عزاداری امام حسین(ع) دارند.
وی با بیان اینکه عزت و شکوه انقلاب اسلامی ایرانی به برکت شهادت و شهامت امام حسین(ع) و اندیشه عاشورایی به دست آمده است، افزود: دشمنان اسلام امروز هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) را هدف قرار داده‌اند و سعی دارند با بی‌خاصیت جلوه دادن عزاداری و گریه برای امام حسین(ع) این شور حسینی را کم‌رنگ جلوه دهند. اگر این مراسم عزاداری مهم نیست پس چرا از برگزاری و توسعه آن می‌ترسند؟
حسینی افزود: جوانان ارادتمند به اهل‌بیت(ع) به نام امام حسین(ع) دو ماه عزاداری می‌کنند و گسترده‌ترین و پرنفوذترین شبکه ارتباطی مردمی بدون رقیب هستند.
وی خاطرنشان کرد: جبهه استکبار از جبهه قدرتمند سیدالشهدا(ع) می‌ترسد و ازاین‌جهت در آستانه اربعین حسینی برای ایجاد فتنه و تفرقه تلاش می‌کند چون هیئت‌های عزاداری پیام استکباری ستیزی امام حسین(ع) را هرسال به گوش جهانیان ارسال می‌کنند.
معاون تبلیغات همچنین عنوان کرد: تاکنون ۶ هزار هیئت مذهبی از سراسر کشور در دفتر هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.
شایان ذکر است فرزند شهید مدافع حرم سیده زینب علوی در این مراسم وصیتی از شهید علوی برای هیئت‌های مذهبی را قرائت کرد و گروه هم‌خوانی امام حسن(ع) از استان فارس اجرای برنامه داشت. در انتهای مراسم با حضور مسئولین آستان قدس رضوی و رئیس شورای هئیات مذهبی استان خراسان رضوی پرچم های متبرک به هئیت‌های عزاداری اهدا شد.

منبع:آستان نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها