همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السّلام، پرچم گنبد حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام بر فراز بارگاه حضرت عبدالعظیم علیه السّلام به اهتزاز در می آید.

 اهتزاز پرچم گنبد حرم امام حسین(ع) بر فراز بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع)+ برنامه عزاداری

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام، روز دوشنبه 19 شهریورماه از ساعت 18:45 در صحن اصلی آستان مقدس، طی مراسمی معنوی باحضور جمعی از مردم خداجوی و خادمان آستان مقدس و با اجرای برنامه مرثیه‌سرائی و عزاداری تعویض خواهد شد.

در این مراسم که با جمع‌خوانی جمعی از خدام آستان مقدس همراه خواهد بود، پرچم حرم مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به نشانه آغاز ماه محرم و تا پایان ماه صفر بر فراز بارگاه منور حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برافراشته خواهد ماند.

این مراسم به‌ صورت مستقیم از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام به نشانی www.abdulazim.com پخش می‌شود.

برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع)

مراسم سوگواری ایّام ماه محرم‌الحرام، ماه عزای خاندان رسالت و ماه شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین و یاران باوفایش از روز سه‌شنبه 20 شهریورماه تا 1 مهرماه بمدت 13 روز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم که از روز نخست تا روز 13 ماه محرم‌الحرام از ساعت 17:45 در مسجد جامع حرم مطهر حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری به سخنرانی، آقای مهدی قربانعلی به قرائت زیارت عاشورا و همچنین مداح اهلبیت عصمت و طهارت(ع) آقای مجتبی باقری به مرثیه سرایی خواهند پرداخت.

بر اساس این گزارش، مراسم قرائت زیارت وارث و ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش علیهم‌السلام به مدت 13 شب از شب اول محرم بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برقرار است.

شایان ذکر است، در تمامی ایام ماه محرم مراسم مرثیه‌سرایی به مناسبت شهادت حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش علیهم السلام بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها