۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 619077

گرانی کم سابقه میوه در تابستان، نارضایتی مردم را بدنبال داشته و در این یادداشت، روی سخن مان آقای رئیس جمهور است.

به گزارش قدس آنلاین، با دیدن انگور و گلابی و سیب و لبخند زنده روی لبش، کلنجار می روم با هجوم سوالات... آیا او یک خودنماست؟ آیا به طبقه مرفه بی درد ربط دارد؟ آقازاده می باشد آیا؟ یا دستش پیشِ عابربانک خانواده دراز است؟

که می بینم به خوردنی های اعیان بالا، پلاستیک موز را هم اضافه می کند و با همان میزان سُرور، قصد دارد برود سراغ باکس گردو... که شکرِخدا می پرم از کابوس.

خواب زیرپوستی و اقتصادی هم، نوبر است دیگر... هووووم هایِ کشدار دوباره آمده اند سروقتم و منطقی را که پشت ارقام غول آسا نمی فهمم!

پا می شوم و آبی می زنم به صورتم... درحالیکه از اوضاع قاراشمیش خانواده ی «احمد» و «کمیل» افسرده ام... و ذهنم پیش آدم های کم بضاعت این شهرِ درندشت است... پیش مادر سرپرست خانواری که دیگر کم آورده در مسابقه هرروزه قیمت ها.

 گیج و غریب تا آشپزخانه می روم که تکه کاغذ روی یخچال ترغیبم می کند بلغزم پشت کامپیوتر.

از پیله ام درمی آیم نه برای خودم... برای پسرکانی که انگور دوست دارند اما خیّر کارخانه داری که ماهانه شان را برقرار می کرد، حالا دیگر کارخانه ای ندارد.

پس خواب پریشان و غم انگیزم را برای آقای رئیس جمهور تایپ می کنم... زنگ نمی زنم به آقای همسر و عزیز و خواهری، چون با اوضاع خشنِ گرانی، کاری دیگر از دست اقشار آسیب پذیر جامعه برنمی آید.

پس بی فوتِ وقت برای ارشدترین مقام مسئول تایپ می کنم: عرض ارادت و احترام خدمت ریاست محترم جمهور...

ما بلدیم آبروداری کنیم و میوه فروشی را نبینیم انگار که نامرئی ست اما بچه ها عقل شان قد نمی دهد از همه خواسته هایشان بگذرند. آنقدر بامرام هستند که قید دوچرخه و موبایل و اسکیت و پلی استیشن را بزنند اما دیگر یک دانه موز و خوشه انگور را حق خودشان می دانند.

ما بلدیم صورتمان را با سیلی، رنگی نگه داریم اما پسرکان و دخترکان چشم شان که ببیند، شکم شان به قار و قور می اُفتد و نداری و تنگدستی و قیمت های نجومی یادشان می رود.

آقای روحانی، نمی دانم چند «احمد» و «کمیل» این روزها برای خوردن دانه های انگور گریه کرده اند و از غم بی پولی، یک شبه بزرگ شده اند اما با چشم های خودم، خوب دیده ام مادری برای چند کیلو میوه، سمسار آورده بود برای فرش خانه اش.

یک: چند وقتی ست در خواب ها هم مستمندیم.

دو: آقای رئیس جمهور! شما انگور دوست دارید؟

سه: روی در یخچال نوشته بود: «عشق اگرعشق است، آسان ندارد.»

انتهای پیام /

برچسب‌ها