یک کارشناس دینی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی و معیشتی فرع بر یک موضوع مهم دیگری است که از آن غفلت می‌شود و آن هم توکل بر خدا است، یادمان نرود و فراموش نکنیم که رازق خدا است و روزی از جانب او است.

 حجت‌الاسلام مؤمنی: اقتصاد مقاومتی را به عنوان فرع موضوع «توکل» در منبر مطرح می‌کنم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، خطیب و کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) درباره تلبیغ دین خدا گفت: در عیون اخبارالرضا آمده است که امام رضا (ع) خطاب به اباصلت هروی فرمودند: خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده کند «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا»، اباصلت گوید: من از ایشان پرسیدم، آخر چگونه امر شما را زنده کند «قُلْتُ کَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ».

وی افزود: امام رضا (ع) در پاسخ فرمود: «قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا»؛ با فراگیری تعالیم ما و یاد دادن و رساندن آن به مردم. چرا که اگر مردم محاسن و برتری کلام و روش ما را می‌دانستند  بدون شک از ما پیروی می‌کردند.

حجت‌الاسلام مؤمنی تصریح کرد: آنچه که نیاز اکنون جامعه ماست،‌ بیان نص کلام اهل بیت (ع) است که در ابعاد مختلف چه در بعد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی،‌ اقتصادی، معیشتی و اخلاقی قابل طرح است.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم بیانات و کلام حضرت در ابعاد اخلاقی ـ معرفتی و اعتقادی ـ معرفتی از اهمیت بالایی برخوردار است که من، نوع جلسات سخنرانی خود را بر پایه همین موضوع پایه‌گذاری کردم که إن شاءالله در این باره سخن خواهم گفت.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و معیشتی فرع بر یک موضوع مهم دیگری است که از آن غفلت می‌شود و آن هم توکل بر خداست. یادمان نرود و فراموش نکنیم که رازق خدا است و روزی از جانب او است و به غیر از الله کسی رزق ما را رقم نمی‌زند و این مورد را نباید فراموش کرد.

وی افزود: البته باید مواردی در منبر درباره اقتصاد مقاومتی باید رعایت شود، زیرا کلام و سیره حضرات معصومین (ع) ناظر بر این امر است و می‌شود نتیجه گرفت. با مواردی که الان هست می‌شود یک زندگی آرام را برای خود رقم بزنیم.

حجت‌الاسلام مؤمنی درباره برنامه سخنرانی‌اش در دهه اول محرم گفت: صبح‌ها در شهر مقدس قم در بیوت علما جلسه دارم و شب‌ها در تهران در حسینیه مرحوم آیت‌الله حق‌شناس بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء سخنرانی می‌کنم و بعد از آن در مهدیه تهران از ساعت ۲۱:۳۰ به منبر می‌روم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها