در آستانه ایام عزاداری سالار شهیدان انتشارات آستان قدس رضوی ۲۴ عنوان کتاب برای آشنایی با سبک و سیره امام حسین(ع) را معرفی می‌کند.

۲۴ عنوان کتاب از سوی به‌نشر برای آشنایی با سبک و سیره امام حسین(ع) معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با دهه اول محرم و فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) بسته کتاب‌شناسی شامل پنج عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان و 19 عنوان کتاب برای بزرگسالان جهت آشنایی با سبک و سیره امام حسین(ع) معرفی و پیشنهاد می‌کند.

نخستین کتاب از این بسته کتابشناسی «یک دختر بی‌گوشواره» نام دارد که اثری از «شاهین رهنما» است و او در این اثر مجموعه‌ای از اشعار مذهبی را برای نوجوانان گروه سنی «د» و «ه» سروده است و به نوعی وقایع عاشورا را برای آن‌ها به تصویر می‌کشد؛ به‌نشر چاپ اول این اثر 24 صفحه‌ای مصور رنگی را در قطع وزیری کوتاه و به قیمت 52 هزار ریال منتشر کرده است.

جلد پنجم از مجموعه «یک نفر تو را دوست دارد»، با نام «امام حسین(ع)» به قلم علی باباجانی، هم دیگر کتاب پیشنهادی به‌نشر برای مخاطبان نوجوان و روایتگر داستان‌هایی برگرفته از احادیث امام سوم(ع) است؛ چاپ اول این اثر سال 95 در قطع وزیری کوتاه منتشر و با قیمت 65 هزار ریال روانه بازار شده است.

«مهمان کوچک» هم پنجمین جلد از مجموع «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)» است که مسلم ناصری به عنوان نویسنده در آن، قصه‌هایی از زندگی امام حسین(ع) را برای مخاطبان کودک و نوجوان روایت می‌کند. این اثر در قطع خشتی چاپ شده و به قیمت 32 هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«امام حسین(ع)» از مجموعه «با علی یا علی» به قلم فریبا کلهر دیگر کتاب پیشنهادی است؛ نویسنده در این اثر که از سری کتاب‌های «پروانه» به‌نشر است، داستان‌هایی را برای نوجوانان روایت می‌کند که از برگرفته از احادیث امام حسین(ع) است؛ علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را که در قطع وزیری منتشر شده به قیمت 65 هزار ریال تهیه کنند.

«بچه‌های عاشورا» پنجمین و آخرین کتاب پیشنهادی به‌نشر برای گروه سنی کودکان و نوجوانان است؛ طاهره ایبد به عنوان نویسنده در این مجموعه کتاب چهار جلدی با عناوین جنگجوی کوچک، شمشیر و اسب زخمی، از غریبه‌ها می‌ترسم و اسیران کوچک تلاش دارد تا با زبانی داستان‌وار و کودکان واقعه عاشورا را برای کودکان بازگو کند.

«ادعیه و اعمال محرم و صفر» نخستین کتاب پیشنهادی به‌نشر برای گروه سنی بزرگسالان است؛ این کتاب که نخستین جلد از مجموعه هفت جلدی «ادعیه و اعمال ماه‌های قمری» در قطع جیبی است که بتول احمدی آن را بازنگری کرده است.

«قصه‌های روضه» هم عنوان کتابی به قلم بیژن شهرامی و دربردارنده قصه‌های کوتاه از اصحاب و مجالس روضه‌خوانی است که در قطع رقعی و با قیمت 100 هزار ریال منتشر شده است.

«حکمت‌های حسینی» و «سیره حسینی» هم عنوان دو کتاب از حجت‌الاسلام و المسلمین جواد محدثی از مجموعه‌های «راه زندگی» و «چراغ راه» است که برای آشنایی با سبک و سیره امام حسین(ع) پیشنهاد می‌شود.

«رأس الحسین» عنوان کتابی به قلم حسین عبدالامیر النصراوی است که سید علی مرتضوی آن را ترجمه کرده؛ این اثر با وجود مختصر بودنش، خواننده را با سر مبارک امام حسین(ع) از زمان شهادت تا دفن همسفر می‌سازد. سفری که از کربلا شروع می‌شود و با دفن سر مبارک همراه با پیکر امام حسین در کربلا به پایان می‌رسد.

«پاسخ به 26 شبهه وهابیت درباره قیام امام حسین(ع) و عزاداری برای ایشان» هم دیگر کتاب این بسته مطالعاتی است که توسط هشام صیمری نگارش شده و سردار شهابی آن را به فارسی برگردانده است؛ این کتاب که به صورت پرسش و پاسخ و استناد به منابع روایی معتبر و مدارک اسلامی فریقین نوشته شده، با نگاهی عمومی، بر آن است تا پاسخ‌هایی درخور به برخی پرسش‌های شبهه‌انگیز در این باره بدهد. این کتاب علاوه بر روشن ساختن ارزش‌های فردی و اجتماعی واقعة کربلا بر اساس روایات و مدارک اسلامی اهل شیعه و سنت، به پرسش‌های شبهه‌انگیزی که در مورد امام حسین(ع)، شخصیت و شهادت ایشان شده، پاسخ میدهد.

«خطبه‌های آتشین» کتابچه‌ای است که توسط محمدمهدی آجیلیان مافوق ترجمه شده و در کنار متن عربی، به ترجمه خطبه‌های حضرت زینب(ع) و امام سجاد(ع) در کوفه، شام و مدینه پس از واقعه عاشورا می‌پردازد و اشعار مرتبطی را با موضوع خطبه به خواننده ارائه می‌کند.

«منظومه عشق» نیز کتاب شعری سروده «سیدرضا مؤید» است که در هفت فصل، علاوه بر شرحی از یاران شهادت طلب سالار شهیدان، اشعاری نیز در رثای آنان به نشانه مهر و محبت نسبت به آنان در خود دارد.

کتاب «امام حسین(ع) شهیدِ فرهنگِ پیشروِ انسانیت» توسط علامه محمدتقی جعفری نوشته شده و او در این کتاب کوشیده است با تکیه بر برهان‌های بدیهی و واضح اثبات کند که اهل بیت(ع) هرگز نباید دستاویز کوتاه فکری قرار گرفته و از جایگاه سازنده خود به مرتبه پایین کشیده شوند.

«مصباح‌الهدی» نیز دیگر کتاب شعر این بسته مطالعاتی است که توسط محمدجواد غفورزاده(شفق) سروده شده و حاوی مجموعه‌ای از پیام‌های روشنی‌بخش امام حسین(ع) است که هر قلبی را شیفته خود ساخته است.

مجموعه «این حسین کیست؟» هم دیگر اثر محمدجواد غفورزاده(شفق) است که در این بسته پیشنهادی جای گرفته است.

مجموعه 3 جلدی «بر آستان ارادت» شامل مصیبت‌نامه و اشعار محرم است که «جواد قربان‌پور» آن‌ها را گردآوری کرده است.

مخاطب در کتاب «نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات» به قلم علامه محمدتقی جعفری با زبان امام حسین(ع) همراه می‌شود، خود را به دست امواج آرامش‌بخش مناجات می‌سپارد و با خدای خود ارتباط برقرار می‌کند

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

«امام حسین(ع)» از مجموعه «قصه‌های زندگانی چهارده معصوم(ع)» توسط جواد نعیمی نگاشته شده و در این اثر 10 قصه از زندگی امام حسین(ع) برای مخاطبان روایت می‌شود.

«بهار بی‌خزان» مجموعه اشعار و مجموعه مدایح و مراثی در منقبت ائمه(ع) دیگر کتاب پیشنهادی به‌نشر است.مجموعه کتاب «چهارده اختر تابناک» به قلم احمد احمدی بیرجندی نیز در این بسته کتاب‌شناسی جای گرفته که به بررسی مهم‌ترین مقاطع از زندگی ائمه(ع) می‌پردازد. نثر روان، استفاده ازمنابع معتبر و استنادات تاریخی صحیح، تحلیل‌های عالمانه و به‌کارگیری چاشنی شعر در میان مطالب، از ویژگی‌های این اثر است.

«سبوی کربلا» نوشته حسین ترکمانیان هم کتاب مؤثری برای آشنایی با سیره امام حسین(ع) است که این اثر به نوعی تجلی عاشورا در شعر معاصر پس از انقلاب به شمار می‌رود و حاصل تلاش و کنکاشی در شعر عاشورایی پس از انقلاب است که مؤلف بر آن بوده تا جلوه‌هایی از قیام امام حسین(ع) و تأثیر آن را بر شعر معاصر پس از انقلاب نشان دهد.

«پیام عاشورا» هم گزیده ارزشمندی از سخنان آیت‌الله محمد فضل‌الله است که بسیاری از پیچیدگی‌های حادثه عظیم عاشورا را در تمام ابعاد گشوده است و توانمندی و قدرت آن را در حضور ژرف تاریخ اسلام برای این امت بیان می‌کند.«سوگنامه حسینی» به قلم عبدالحسین شرف‌الدین آخرین کتاب پیشنهادی به‌نشر برای آشنایی با سبک و سیره امام حسین(ع) است.

برچسب‌ها