۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 619115

وزارت خارجه عراق در اعتراض به رفتار طایفه‌ای برخی طرفداران فوتبال در کشور الجزایر در جریان مسابقه باشگاه نیروی هوایی عراق و سردادن شعار از سوی آنها در تمجید از رژیم صدام معدوم، سفیر الجزایر را فراخواند.

احضار سفیر الجزایر در بغداد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه عراق رفتار برخی طرفداران فوتبال الجزایر در جریان مسابقه نیروی هوایی عراق در چارچوب بازی‌های قهرمانی عربی را محکوم کرد و این رفتارهای مغرضانه را سبب خدشه وارد کردن به عمق روابط برادرانه میان دو کشور دانست.

احمد محجوب سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت خارجه ضمن  اینکه از طرف‌های ذیربط درباره این رفتار محکوم شده توضیح می‌خواهد،  همزمان سفیر جمهوری الجزایر در بغداد را فرا خوانده تا از طریق وی، مراتب مخالفت و محکومیت این رفتار از سوی دولت و ملت عراق را به دولت الجزایر ابلاغ کند و مسئولیت حمایت از شهروندان عراقی حاضر در الجزایر و دوری از هر آنچه که ملت عزیز ما را به سبب بزک کردن چهره قبیح و زشت رژیم دیکتاتوری صدام معدوم تحریک می‌کند، به وی متذکر می‌شود.

وی افزود ملت عراق دوستدار همه برادرانشان است و همچنان الگویی در تعامل برادرانه به دور از هرگونه زبان طایفه‌ای است که به دشمنان فرصت متلاشی شدن جوامع برادرانه ما را می‌دهد.

خاطر نشان می‌شود در جریان  این مسابقه فوتبال که در کشور  الجزایر برگزار شد، شماری از طرفداران فوتبال الجزایری در حمایت از صدام معدوم شعار دادند.

مسئولان تیم فوتبال نیروی هوایی عراق اعلام کرده بودند در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه با تیم الاتحاد الجزیره ، برخی تماشاگران میزبان، شعارهای طایفه‌ای در تمجید صدام معدوم سردادند و بازیکنان تیم نیروی هوایی عراق در اعتراض به این رفتار و شعارهای طایفه‌ای زمین بازی را ترک کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها