یک نماینده جریان حکمت ملی عراق از مشخص شدن اسامی نامزدهای نخست‌وزیری خبر داد و تاکید کرد که تنها پس از انتخاب رئیس پارلمان، اسامی این نامزدها علنی می‌شود

نماینده پارلمان عراق: نامزدهای سمت نخست‌وزیری مشخص شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «علی البدیری» نماینده جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد که اسامی نامزدهای تصدی پست نخست‌وزیری آماده است اما تنها پس از انتخاب رئیس پارلمان این اسامی اعلام خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومة» با اشاره به اینکه «حیدر العبادی» شایستگی تصدی پست نخست‌وزیری را پس از مخالفت‌های صورت گرفته از سوی تمام  طرف‌های سیاسی ندارد، اظهار داشت که رفتار نخست‌وزیر عراق در نشست اخبر پارلمان؛ تاثیر مثبتی بر پارلمان داشت و اهمیت مسئله تسریع تشکیل دولت جدید را درک کرد.

البدیری تصریح کرد که در این پارلمان مشخص شد که مقصر کیست و باید دولتی قاطع و قدرتمند در کشور تشکیل شود. العبادی پس از آنکه متوجه شد همه نمایندگان با بودنش در پست نخست‌وزیری به دلیل ناکامی در اداره کشور  مخالفند، به دنبال تشکیل دولت اضطراری است.

این نماینده جریان حکمت ملی تاکید کرد که اسامی نامزدهای نخست‌وزیری مشخص شده است اما رسانه‌ای نمی‌شود تا رئیس پارلمان انتخاب شود.

از سوی دیگر، «احمد الجبوری» نماینده ائتلاف «المحور الوطنی»، اعلام کرد که هفت نفر از احزاب سنی برای تصدی ریاست پارلمان با یکدیگر رقابت دارند و پس از توافق نهایی میان دو ائتلاف «البناء» و «البناء و الاصلاح» گزینه نهایی معرفی می‌شود.

به نوشته «المعلومة»، وی افزود با اینکه هفت نفر برای ریاست پارلمان نامزده شده‌اند اما رقابت واقعی میان «محمد الحلبوسی» و «محمد تمیم» است اما هنوز گزینه‌ها برای تصدی ریاست جمهوری و نخست‌وزیری معرفی نشده‌اند و هویت این نامزدها در هاله‌ای از ابهام است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها