نام نویسی زائران پیاده اربعین حسینی (ع) در خراسان رضوی در ۲۷۳ دفتر کارگزاری انجام می شود.

ثبت نام زائران پیاده اربعین حسینی (ع) در ۲۷۳ دفتر کارگزاری

 به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضویثبت نام زائران پیاده اربعین حسینی (ع) در ۲۷۳ دفتر کارگزاری با اعلام این خبرگفت: باید اطلاع رسانی های لازم برای چگونگی ثبت نام در سامانه ملی ار بعین حسینی (سماح) و کارگزاری های مورد تایید در مشهد و شهرستان ها انجام شود.

سید جواد حسینی در جلسه ستاد استانی هماهنگی اربعین افزود: برای درخواست ویزا زائران اربعین نیاز به حضور در کنسولگری عراق نیست.

وی گفت: ۵۰ موکب برای ارائه خدمات اسکان و تغذیه در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا آماده پذیرایی از زائران  اربعین است که سهم  خراسان رضوی ۶۵ هزار نفر تعیین شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور و با هدف کاهش هزینه ها، باید تلاش شود تا مایحتاج مورد نیاز در ایران تهیه و اعزام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی  تاکید کرد:برخورد با دلالان و سودجویان از جمله مواردی است که باید مورد توجه متولیان امر و دست اندرکاران قرار داشته باشد.

حسینی با بیان این که تلاش بر اعزام شبه کاروانی است، گفت: در خصوص زائران خارجی نیز باید به صورت مرز تا مرز عملیاتی شود.

وی اربعین حسینی (ع) را به عنوان بزرگترین مانور دینی مسلمانان عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش می کند تا این تجلی گاه وحدت را بر هم زند و یا با رواج شایعاتی نگذارد به بهترین شکل برگزار شود.

 سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی آلوده جلوه دادن دامان زائران مسلمان خارجی با القا تبلیغات ناصحیح  و حمله به کنسولگری ایران در بصره در آستانه اربعین حسینی (ع) را از این موارد دانست.

برنامه ریزی برای برپایی ایستگاه های اسکان و تغذیه در مرز شلمچه و دوغارون برای زائران افغانستانی که قصد سفر به کربلا دارند، توجه به موضوعات فرهنگی زائران و برنامه ریزی برای حضور فعال روحانیان در موکب ها؛ از دیگر تاکیدات معاون استاندار در این جلسه بود.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها