معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف روشنگری بین افراد جامعه در ۱۴۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۴۰ بقعه متبرکه

حجت الاسلام ایزدی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در طول سال برنامه‌های متعددی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان که به عنوان پایگاه فرهنگی محسوب می‌شوند، اجرا می‌کند. معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در ۱۴۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود؛ اظهار کرد: شعار امسال بصیرت عاشورایی «کرامتنا الشهاده» می‌باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های این ایام گفت: برپایی نمایشگاه فرهنگی، اعزام ۱۶۷ مبلغ، سخنرانی در ۱۲۶ بقعه متبرکه، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در ۶۷ بقعه متبرکه از جمله برنامه‌های عمومی در ایام محرم و صفر می‌باشد. وی افزود: از دیگر برنامه‌های عمومی در این دو ماه برپایی خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت بویژه ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا در بیش از ۱۲۰ بقعه متبرکه و برگزاری مراسم شام غریبان در ۷۳ بقعه متبرکه می‌باشد. وی اطعام از محل موقوفات مرتبط در دهه اول محرم در ۸۳ بقعه متبرکه، قرائت زیارت از راه دور پیامبر(ص) در ۵۱ بقعه، برپایی بیش از ۷۶ ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه و برگزاری مراسم اربعین حسینی در ۸۷ بقعه متبرکه را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به دو برنامه ویژه دیگر این ایام از جمله «طرح قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی با موضوع اربعین و قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی با موضوع امام رضا(ع)»گفت: در طرح قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی مانند سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه موکبی را در کربلا با خدماتی از جمله اسکان، اطعام، نانوایی و... ایجاد خواهد کرد. وی با اشاره به برنامه‌های حاشیه شهر در ایام اجرای ویژه برنامه بصیرت عاشورایی؛ گفت: با توجه به اهمیت حاشیه شهر مشهد علاوه بر اجرای برخی ویژه برنامه‌ها از جمله «لبیک یا حسین» در روز دوم محرم، از محل موقوفات مرتبط به ۲۰۰ مسجد حاشیه شهر و ۸۰ هیئت مذهبی برای اجرای مراسم عزاداری یاری می‌گردد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها