البرز- شهردار طالقان با اشاره به گرانی فزاینده مواد بیهوشی گفت: برای جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب مجبور به اجرای طرح زنده گیری هستیم.

سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در طالقان زنده‌گیری می‌شوند

علی قاسمپور شهردار طالقان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: با نوسانات اخیر ارزی قیمت مواد بیهوشی رشد چند برابری داشته و برای جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب طرح زنده گیری آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور و در راستای حمایت ازحیوانات زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد و بلا صاحب در دستور کار این شهرداری قرار دارد.

قاسمپور ادامه داد: در این راستا جلساتی را با سازمان های مردم نهاد حامی حیوانات وبرخی شهروندان داشته ایم و مقرر شد با همکاری شهروندان و جوانان جمع آوری و زنده گیری سگ های ولگرد از سطح شهر طالقان اجرا شود.

وی با بیان اینکه سگ های تحویل شده از سوی مردم در مرکزی به همین منظورو با همکاری اداره دامپزشکی عقیم شده و دوباره به چرخه طبیعت باز می گردند گفت: مقرر شده نگهداری این حیوانات در دوران نقاهت با همکاری سازمان های حامی حیوانات انجام شود.

شهردار طالقان تصریح کرد: عقیم سازی سگ های ولگرد مانع از زادو ولد آنها می شود و به نوعی زمینه ساز کنترل جمعیت آنها و کاهش حضورشان در سطح شهر و معابر عمومی می شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین روز گذشته شهرداری طالقان در اطلاعیه ای ازاجرای طرح جمع آوری سگ های ولگرد و ارائه پاداش ۷۰ هزار تومانی به مردم برای آوردن هر قلاده خبرداده بوده که بازخوردهایی در شبکه های مجازی داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها