رئیس شورای راهبردی داخلی بیمارستان رضوی،با بیان اینکه اربعین امسال فرصت مناسبی برای خنثی‌سازی توطئه دشمن است گفت:بیمارستان سیار بنیاد سلامت رضوی در آستانه اربعین سال جاری در مسیر منتهی به کربلا دایر خواهد شد.

بیمارستان سیار رضوی در ایام اربعین در مسیر کربلا دایر می شود

اکبری، با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ویژه از طریق راه‌اندازی بیمارستان سیار در مسیر پیاده‌روی اربعین با استفاده از ظرفیت خادمیاران سلامت و حمایت بنیاد سلامت رضوی تأکید کرد: رسالت رسانه‌ها در این حرکت بزرگ بسیار سنگین است، آن‌ها با انعکاس درست خدمات ایرانی‌ها و عراقی‌ها به زوار اربعین فرصت خنثی‌سازی توطئه دشمن را نباید از دست دهند.
وی ادامه داد: ما از اقصی نقاط ایران پزشکان، متخصصان و کارشناسانی داریم که داوطلبانه، عاشقانه و خالصانه برای خدمت به زائران در بیمارستان سیار مسیر پیاده‌روی اربعین اعلام آمادگی کردند، به طور مثال در بین این افراد ما متخصصان برجسته‌ای داریم که بیماران تا ماه‌ها در صف انتظار پذیرش‌شان قرار دارند با این وجود بی‌هیچ پیرایه و تکلفی در این راه به صورت رایگان به ارائه خدمت می‌پردازند.
رئیس بیمارستان صحرایی بنیاد سلامت رضوی، به فضای معنوی که اربعین سال گذشته در این بیمارستان سیار حاکم بود، اشاره کرد و افزود: برپایی بیمارستان سیار در مسیر منتهی به کربلا، با توجه به وجود ریشه‌های مذهبی در میان مردم کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است.
اکبری گفت: اربعین سال گذشته در حالی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گسترده برای نخستین بار در مسیر نجف به کربلا در دستور کار قرار گرفت که تا آن زمان هیچ نهادی پیش از این خدمات درمانی پیشرفته در سطح دو و سه را در مسیر پیاده‌روی اربعین ارائه نکرده بود و خدماتی محدود و در برخی موارد غیراستاندارد به زائران ارائه می‌شد.
وی ادامه داد: براساس تجربیات و دیدگاه‌های مثبت به دست آمده در سال گذشته، امسال با تجربه و اعتماد به نفس بیشتری در مسیر ایجاد بیمارستان سیار قدم خواهیم گذاشت.
وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 30 هزار زائر از خدمات بیمارستان سیار مسیر نجف به کربلا بهره‌مند شدند، تصریح کرد: امسال درصدد هستیم تا سطح و حجم خدمات را از نظر تعداد روزهای کاری و تعداد پذیرش زائران افزایش دهیم و با استفاده از ظرفیت خادمیاران سلامت رضوی خدمات ویژه بهداشتی و درمانی در دهه آخر صفر و در مسیر زائران پیاده به مشهد مقدس را نیز همچون سال گذشته در دستور کار داریم.
این پزشک فوق تخصص گوارش و کبد با تأکید بر اینکه تعداد پزشکان را در برخی حوزه‌هایی که کمبود آنان در سال گذشته احساس شد افزایش خواهیم داد، گفت: همچنین داروهای ضروری‌تر به محل این بیمارستان منتقل خواهد شد و توزیع داروها هم با دقت نظر بیشتری انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه بیش از صد نفر در ارائه خدمات‌ به زائران در بیمارستان سیار رضوی سال گذشته مشارکت داشتند، افزود: حدود 20 پزشک داوطلب اعم از پزشکان عمومی، متخصصان چشم، جراح عمومی، بیهوشی، طب اورژانس، اطفال، داخلی، قلب و...، در کنار دیگر کارکنان در خدمات‌رسانی به زائران کربلا در بخش‌هایی مانند دو اتاق عمل‌، بخش‌های دندان‌پزشکی، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی، آزمایشگاه و ... در سال گذشته در این بیمارستان همکاری داشتند.

منبع: آستان نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها