پرداختی به ۲۰ درصدتقوی نژاد، از کاهش نرخ مالیات پرداختی تولیدکنندگان به ۲۰ درصد در آینده ای نزدیک خبر داد.

نرخ مالیات تولیدکنندگان به 20 درصد کاهش خواهد یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه،اظهار کرد: در سال جاری در ارتقای سلامت نظام اداری تمرکز بیشتری داشته ایم تا بتوانیم در جهت کسب اعتماد و همچنین سازمان محبوب نزد مردم حرکت کرده باشیم.

وی افزود: جامعه جمهوری اسلامی ایران بزرگترین سرمایه این نظام است و مردم در اجرای عدالت مالیاتی و اداری بسیار دقیق و حساس هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد:مالیات بخش تولید را در سال جاری به ۲۰ درصد کاهش می دهیم.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در سال ۹۷ از محل مالیات بر ارزش افزوده،۲۶۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است که از این میزان ۸۹ میلیارد آن به عوارض مربوط می شود.

تقوی نژاد بیان کرد: بالغ بر ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری های کلانشهر ها از محل درآمدهای مالیان بر ارزش افزوده تامین می شود.در حال حاضر در ۵ ماهه نخست سال مبلغ ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار صهرداری تهران قرار گرفته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی  اضافه کرد: در بخش سلامت هم ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت و ۲هزار ۲۰۰ میلیارد تومان تمها به طرح تحول سلامت اختصاص داده ایم.

وی  در تشریح مبارزه با مفاسد اقتصادی و شرکت های صوری بیان کرد: در حال تلاش و تامین تیم متخصص برای شناسایی افرادی که از کارت های بازرگانی سواستفاده میکنند هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها