مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت(ع) شهرستان بشرویه در طول سالیان متمادی ،طبق یک آیین و رسم قدیمی که قدمت این آیین مذهبی به دوره افشاریه بر می گردد، با صلات کشیدن بر روی پشت بام حسینیه تاریخی حاج علی اشرف این شهرستان آغاز محرم را اعلام می کنند.

اعلام ماه عزا در بشرویه با ندای حزن و ماتم سادات و آیین معنوی صلات کشیدن

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه , مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت شهرستان بشرویه در طول سالیان متمادی ،طبق یک آیین و رسم قدیمی که قدمت این آیین مذهبی به دوره افشاریه بر می گردد، با صلات کشیدن بر روی پشت بام حسینیه تاریخی حاج علی اشرف این شهرستان آغاز محرم را اعلام می کنند.

دراین آیین زیبای معنوی , جمعی از سادات به عنوان نقباء حسینه حاج علی اشرف به همراه تعداد زیادی از علاقه مندان و دوستداران اهل بیت (ع) در پشت بام حسینیه  لحظاتی بعد از طلوع آفتاب اول ماه محرم جمع می شوند و یکی از سادات محترم اشعار محتشم کاشانی را با صدای بلند مداحی می کند
 این مراسم پرفیض معنی نسل به نسل و سینه به سینه از نیاکان و گذشتگان تا به امروز به یادگار مانده و  منتقل شده است ,و هدف از صلات کشیدن یا همان ندای حزن وماتم سادات در غم امام حسین (ع) این بوده که مردم خود را برای عزای حسینی آماده می کنند.

در این نجوا اشعاری همچون باز این چه شورش است که در خلق عالم است . باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است خوانده شده و عزاداران حسینی که در این آیین شرکت کرده اند نیز تکرار می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها