سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تشکیل جلسه هیات رئیسه در روز شنبه هفته آینده، در خصوص طرح «مبارزه با مفاسد اقتصادی» تصمیم‌گیری می‌شود.

بعید می‌دانم طرح «تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی» با استقبال چندانی مواجه شود/ در این طرح موازی‌کاری‌ با فعالیت برخی دستگاه‌ها وجود دارد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، با اشاره به نامه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به هیات رئیسه و درخواست در دستور کار قرار دادن مجدد طرح «تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی» در صحن مجلس، اظهار داشت: با توجه به تذکراتی که نمایندگان در همان روز بررسی این طرح در صحن دادند، آقای مطهری نایب رئیس مجلس پذیرفت که موضوع در هیات رئیسه بررسی شود، اما تاکنون هیات رئیسه تشکیل جلسه نداده است.

وی افزود: قرار بود در روز شنبه پیش رو هیات رئیسه جلسه داشته باشد، اما با توجه به حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه برگزاری جلسه قطعی نیست، ولی در هر صورت در اولین جلسه هیات رئیسه این موضوع بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به نوع قانون‌نویسی و ایراداتی که در جزئیات این طرح وجود دارد، بعید می‌دانم که در هیات رئیسه با استقبال چندانی مواجه شود، چراکه در این طرح موازی‌کاری‌هایی با فعالیت برخی دستگاهها مانند سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد و با برخی دوستان مانند آقای دهقان هم که صحبت می‌کردیم، ایرادات را پذیرفتند اما معتقدند که در بررسی جزئیات می‌توان این ایرادات را برطرف کرد.

نعمتی تاکید کرد: در هر صورت اتخاذ تصمیم در این رابطه در هیات رئیسه صورت می گیرد و باید تا زمان تشکیل جلسه هیات رئیسه صبر کنیم.

استیضاح آخوندی فعلا مطرح نیست

وی همچنین در خصوص استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: تعدادی از نمایندگان خواستار استیضاح آقای آخوندی بوده و در حال جمع‌آوری امضا هستند اما تا الان هنوز درخواست اولیه نمایندگان نیز به هیات رئیسه نرسیده که آن را به کمیسیون عمران ارجاع کنیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در صحبتی هم که با آقای رضای‌ کوچی رئیس کمیسیون عمران داشتم، وی گفت که موضوع استیضاح آقای آخوندی هنوز در این کمیسیون مطرح نشده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها