مدیرکل برنامه و بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهداظهار داشت: برنامه عملیاتی میان مدت ۱۳۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد هم اکنون مراحل تصویب خود را در شورای اسلامی شهر طی می‌کند.

هدفگذاری برای افزایش حمل و نقل عمومی سفرهای شهری مشهد به ۴۷ درصد

جمال حسن بارانی با بیان این مطلب، تصریح کرد: این سند با رویکرد راهبردی - عملیاتی تنظیم شده است و از یک سو به سند چشم انداز ۱۴۰۴ شهر مشهد و همچنین طرح جامع توسعه و عمران مشهد نیز متصل است. 

از طرف دیگر، این برنامه، مگاپروژه‌های چهارساله شهرداری مشهد را ارائه کرده است که مبنای آن بودجههای سنواتی است. معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با همکاری تمامی حوزه های شهرداری، با بیش از ۱۲ هزار نفر ساعت کار کارشناسی، تلاش کرده است الگوی برنامهریزی مشارکتی را به بهترین نحو در تدوین این برنامه پیاده کند.
وی ادامه داد: این برنامه دارای ۶ مضمون راهبردی شهر متصل با حمل و نقل عمومی دردسترس، شهر پاک و حافظ منابع زیست محیطی، شهر امید و زندگی، شهر متعادل و ایمن، شهر هوشمند و شهروند محور و شهر رقابتی با اقتصاد پویاست.
او افزود: در این مضمون، برنامه برای دستیابی به شکلی از شهر با اتصالات و انشعابات شبکه شهری در لایه های مختلف، با هدف کاهش تداخلات سواره و پیاده گام برمیدارد. مکانیابی گرههای شهری با ملاحظه عوامل موثر(محدودیت زمانی، اقتصادی، سیاسی، کاربری و...) بر آن که نهایتا به استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل عمومی و عابران پیاده در سطح شهر با کمترین هزینه و زمان منتج شود از اهداف اصلی این مضمون است.
 بارانی همچنین گفت: برخی از شاخص‌های رصد این مضمون سهم حمل و نقل عمومی از کل سفرهای شهری، میزان دسترسی شهروندان به شبکه حمل و نقل عمومی، میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی، سهم دوچرخه سواری از سفرهای شهری، میزان تخلفات رانندگی و میزان تحقق شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی است


پایان پیام/

برچسب‌ها