رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر مجبور به بازگشت و خروج از توافق هسته‌ای شویم، قطعا به جایی که قبلا قرار داشتیم باز نمی‌گردیم، ما در یک جایگاه بسیار بسیار قوی تر قرار خواهیم گرفت.

اگر مجبور به خروج از برجام شویم، برنامه هسته‌ای را به جایگاه بسیار قوی‌تری می‌رسانیم

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با آسوشیتدپرس ابراز امیدواری کرد که توافق هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های جهانی همچنان به حیات خود ادامه دهد ولی در عین حال هشدار داده است که برنامه هسته‌ای ایران حتی در صورت فروپاشی توافق نیز مستحکمتر خواهد بود.

صالحی در مصاحبه اختصاصی در تهران افزود: اگر حملات جدیدی علیه دانشمندان هسته‌ای ایران صورت بگیرد، تبعات سخت و دردناکی خواهد داشت.

صالحی در ادامه اظهار داشت: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن ایالات متحده از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میلادی او را در طرف بازنده تاریخ قرار داده است. این توافق می‌توانست راهی برای احیای اعتمادی باشد که ما آن را از دست داده‌ایم.

ترامپ در ماه می تصمیم گرفت تا آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران خارج کند. پس از این تصمیم شرکت‌های غربی از تولید کنندگان هواپیما گرفته تا شرکت‌های نفتی در حال خروج از بازار ایران هستند.

صالحی تصریح کرد: تصور می کنم ترامپ در طرف بازنده است چرا که وی منطق قدرت را پیگیری و دنبال می کند. او فکر می کند که می تواند برای چند مدتی این روند را ادامه دهد ولی من تصور نمی‌کنم از خروج از توافق هسته‌ای منتفع شود، قطعا این طور نخواهد شد.

صالحی درباره تلاش های صورت گرفته برای ساخت تاسیسات جدید غنی سازی اورانیوم در شهر نظنز خبر داده است که می تواند سانتریفیوژهای پیشرفته تری را تولید کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان گفت: اگر مجبور به بازگشت و خروج از توافق هسته‌ای شویم، قطعا به جایی که قبلا قرار داشتیم باز نخواهیم گشت. ما در یک جایگاه بسیار بسیار قوی تر قرار خواهیم گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها