کتاب «افسران جنگ نرم»، مجموعه رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع دانشگاه‌ها، دانشجویان، استادان و تشکل‌های دانشجویی است که به‌تازگی از سوی انتشارات قدر ولایت منتشر شده است.

در هر خانه‌ای که یک دانشجو دارد، این کتاب باید باشد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، کتاب «افسران جنگ نرم»، مجموعه رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع دانشگاه‌ها، دانشجویان، استادان و تشکل‌های دانشجویی است که به‌تازگی از سوی انتشارات قدر ولایت منتشر شده است. عنوان کتاب عبارتی است که رهبر انقلاب برای اولین بار در سال ۸۸ در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی از آن استفاده کردند و دانشجویان را به عنوان «افسران جنگ نرم» نام بردند. در این کتاب امیدها، انتظارات، نگرانی‌ها و ویژگی‌های مورد نظر و مطالبات رهبری از دانشگاه‌ها و دانشجویان بررسی شده است.

کتاب در ۱۵ فصل و ۴ پیوست تهیه و تنظیم شده و شهاب‌الدین رحمانی آن را ویرایش کرده است. در این کتاب زیرنویس‌های متعددی برای توضیحات لازم در زمینۀ اصطلاحات، حوادث و اشخاصی که رهبری از آن‌ها نام برده‌اند آمده و از این لحاظ مجموعه کامل شده است. از جمله ویژگی‌های کتاب به‌روزبودن و کامل‌بودن مسائل و مطالب مطرح‌شده و اهمیت آن برای دانشگاه‌ها و نظام اسلامی در حال حاضر است.

عناوین فصل‌های کتاب عبارت‌اند از: پیشینۀ دانشگاه و بنیان‌گذاری آن بر بی‌دینی، لوازم و شاخصه‌های ایفای نقش مثبت دانشگاه‌ها در سرنوشت کشور، ضرورت داشتن قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت، ویژگی‌های مثبت و منفی دانشجویان و دانشگاه‌ها، جنبش دانشجویی و نقاط مثبت و منفی آن، تولید علم و تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و سرعت تولید علم و شاخص‌های آن، نقشۀ جامع علمی کشور و بایدها و نبایدهای آن، تهاجم فرهنگی به دانشجویان و دانشگاه‌ها، دانشگاه و وحدت با حوزه و اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، ارتباط صنعت و دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه مورد انتظار انقلاب.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها