مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد مقدس از سرویس‌دهی ۸ هزار خودرو به دانش‌آموزان از ابتدای مهرماه خبر داد.

۸ هزار خودرو از ابتدای مهرماه به دانش‌آموزان سرویس‌دهی می‌کنند/ افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس مدارس

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی علوی‌مقدم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای ساماندهی و برنامه‌ریزی سرویس مدارس با توجه به نزدیک شدن به مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش طی فراخوانی از شرکت‌های متقاضی سرویس‌دهی مدارس ثبت‌نام و از این میان ۶۲ شرکت به عنوان مجری سرویس‌دهی مدارس در سال تحصیلی جدید به مدارس معرفی شده‌اند.

وی افزود: امسال و با تمهیدات وزارت کشور سامانه "سپند" ایجاد شده که ثبت‌نام برای سرویس مدارس توسط مدرسه و از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد مقدس ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۸۰۰۰ خودرو شامل ۳۰۰ دستگاه ون و ۷۷۰۰ خودرو سواری به حدود ۷۵ هزار دانش آموز در نواحی هفتگانه آموزش و پرورش در مشهد و منطقه تبادکان سرویس‌دهی خواهند کرد.

وی گفت: از این میان راننده ۴ هزار خودرو سرویس مدارس خانم هستند که به ویژه به دانش‌آموزان دختر سرویس‌دهی خواهند کرد.

علوی مقدم به تعرفه سرویس مدارس درسال تحصیلی آینده اشاره و اضافه کرد: تعرفه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ نسبت به سال گذشته ۹/۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است که براساس کیلومتر محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: تعداد دانش‌آموزان برای خودروهای سواری براساس کارت خودروها و ۴ نفر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نظارت بر سرویس‌دهی مدارس توسط این سازمان اظهارکرد: ۳۰ اکیپ بازرسی در طول سال تحصیلی بر نحوه سرویس‌دهی به دانش‌آموزان نظارت خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلف از طریق پلیس راهور با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: در راستای آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس کلاس‌های توجیهی در خصوص رعایت نظم و انضباط، حضور به موقع، تمیزی خودرو و رعایت مسائل اخلاقی و گفتمان صحیح با دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها