گیلان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به صدور قریب به ۶۰۰ کارت بازرگانی در استان گفت: حسب مصوبه این کارگروهِ مشترک مقرر شد که توانمندی تجاری و فعالیت های دارندگان کارت های بازرگانی و صلاحیت آنها مجدداً رصد و استعلام شود.

توانمندی تجاری دارندگان کارت بازرگانی در گیلان پایش و رصد خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در کارگروه مشترک این سازمان، اتاق بازرگانی و گمرک برای پایش کارت های بازرگانی صادره در استان گیلان، اظهار داشت: کارت بازرگانی در اصل هویت و شناسنامه ای برای شناسایی بازرگانان در هنگام صادرات و واردات است ولی با توجه به نوسانات ارزی، امکان سوء استفاده از این ابزار تجاری، محتمل است.

دلق پوش ارزیابی کارت های بازرگانی و تسریعِ در روند نظارت آن ها را جهت کاهش تخلفات احتمالی ضروری دانست و گفت: کارت های موجود برای تمدید و ادامه فعالیت باید شرایط جدید را مدنظر داشته باشند و بر اساس این مصوبه و تصمیم نامه وزیران نسبت به تعلیق و یا ابطال کارت های بازرگانی غیرفعال اقدام خواهد شد.

وی چشم پوشی از برخی انحرافات را عامل افزایش انواع تخلفات در حوزه های اقتصادی برشمرد و عنوان نمود: رصد و پایش مستمر در امور اقتصادی بویژه کارت های بازرگانی که در مبادلات تجاری جایگاه ویژه ای دارند می تواند بسیاری از صدمات و آسیب های اقتصادی را کاهش دهد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان تاکید نمود: البته بازرگانانی که به حسن شهرت مشهور هستند می توانند بدون محدودیت به تجارت خود ادامه دهند و فقط بر اساس این مصوبه، کسانی که برای نخستین بار کارت بازرگانی دریافت می کنند در سال اول تا سقف ۵۰۰ هزار دلار و در سال دوم حداکثر دو میلیون دلار مجاز به واردات هستند.

گفتنی است از این کارت های بازرگانی صادرشده ۱۱۱ کارت بازرگانی در بخش شرکت های تعاونی گیلان صادر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها