دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی گفت: فاصله‌ای میان قیمت واقعی مسکن و بازار وجود دارد به طوری که درحال حاضر با توجه به اقلام مصرفی صنعت ساختمان، مسکن به قیمت واقعی خود نرسیده است.

مسکن هنوز به قیمت واقعی خود نرسیده است

به گزارش قدس آنلاین، نعمت‌الله ظریف اظهار کرد: با وجود نوسانات در بازار و همچنین قیمت کنونی اقلام مصرفی در صنعت ساختمان، قیمت واقعی مسکن بیش از مقداری است که در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط کنونی بازار مسکن، برای مردم صرفه اقتصادی دارد که از تسهیلات بانکی استفاده کرده تا واحدهای آماده و تکمیل شده خریداری کنند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی در خصوص فلزات مصرفی در ساختمان، عنوان کرد: افزایش قیمت فلزات تولید داخل در صنعت ساختمان، توجیه ندارد در حالی که اکنون قیمت‌ فلزات فوق العاده بالا بوده و توجیه اقتصادی ندارد.

ظریف افزود: با بررسی بازار آهن از سه ماه گذشته تاکنون می‌توان دریافت که آهن ۷۰ درصد گران‌تر شده به طوری که قیمت کنونی برای سازندگان بخش مسکن صرفه اقتصادی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یک تریلی آهن بالغ‌ بر ۱۰۰ میلیون تومان بوده درحالی که سال گذشته همین مقدار آهن حدود ۴۰ میلیون تومان بوده، از این جهت می‌توان دریافت که قیمت آهن در طی یک سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت ساخت‌وساز، نیمه تعطیل است، تصریح کرد: درحال حاضر وضعیت ساخت‌وساز به صورت نیمه تعطیل است، سازندگانی که تعهد تحویل دارند و متحمل تاخیر در تحویل می‌شوند در حال ساخت هستند، لذا در شرایط کنونی کمتر کسی مشغول به ساخت و ساز است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها