یزد- فرماندهی انتظامی استان به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام ، اطلاعیه ای منتشر کرد.

اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان یزد به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرماندهی انتظامی استان یزد به مناسبت فرار رسیدن ماه محرم الحرام اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان یزد به شرح ذیل است:

" ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه"

محرم ماه قیام، شهادت و احیای نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت است که با قیام خود نهضت جاویدان عاشورا را بنا نهادند و امر به معروف و نهی از منکر را تبیین و نهادینه کرد.

یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با پلشتی های خرافی و انحرافات تفکری حاکم بر جامعه اسلامی بود و به تأسی از تعالیم مکتب امام حسین (ع) انتظار می رود دل دادگان آن حضرت و محبان اهل البیت (ع) با ترویج ارزش های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه هدی (ع) در نحوه عزاداری و احیاء یاد و خاطره و افکار و اهداف سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با هرگونه تلاش ها و جریان های انحرافی و خرافی‌گری از قبیل قمه زنی،استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی و هرگونه رفتارهای موهن مقابله هوشمندانه نموده و حقیقت های قدسی نهضت عاشورا را که در جلوه های اخلاقی، ایثار، نوع دوستی، اخوت و برادری، رعایت حقوق دیگران نمود پیدا می کنند، تبیین و ترویج نمایند.

فرماندهی انتظامی استان یزد نیز همگام با این پویش عظیم مردمی، ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه الهی عاشورا، اعتقاد دارد که حرکت‌های سنتی عاشورایی بایستی بیانگر و تقویت کننده پیام جهاد، ایثار، شهادت و ترجمان اسلام ناب محمدی (صلی علیه و آله و سلم) باشد.

این فرماندهی با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی قاطبه عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد نمود و برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم اقامه عزا و احیای واقع کربلا توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب نموده و نسبت به رعایت آنها تأکید می نماید.

۱- تاکید می شود مسئولان و خادمین هیأت ها و دسته های عزاداری به منظور صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین،تفرقه، نفاق و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی می گردد، جلوگیری نمایند.

۲- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

۳-مسئولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز نمایند.

۴- توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگو و... رعایت حال بیماران و افراد مسن مد نظر قرار داده شود.

۵- مراکز۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها