رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی خراسان‌رضوی گفت: از مجموع ۶۵۰ کارخانه مجوزداری که در خراسان‌رضوی در حوزه تولید پلاستیک فعالیت دارند بیش از ۴۰۰ کارخانه تعطیل شده‌اند.

۴۰۰ کارخانه تولید پلاستیک در مشهد تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجید کاظمی اظهار داشت: هم‌اکنون قیمت مواد اولیه بخش تولید پلاستیک که توسط پتروشیمی‌ها تأمین می‌شود حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته و طبیعی است که قیمت‌ این اقلام هم بالا برود.

وی ادامه داد: به‌هیچ عنوان وضعیت تولید در حوزه پلاستیک مناسب نیست و باید گفت که دولت در این حوزه هیچ توجهی به صنایع پسین و پیشین پتروشیمی‌ها ندارد کمااینکه ما هم‌اکنون شاهد این هستیم که در توزیع مواد اولیه صنایع پلاستیک با رانت برخورد می‌شود.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی خراسان رضوی بیان کرد: با این روال که هر روز قیمت‌ها تغییر می‌کند و هیچ ثباتی در قوانین وجود ندارد نمی‌توان تولید را ادامه داد و هم تولیدکننده و هم مصرف کننده متضرر می‌شوند. کاظمی تصریح کرد: از مجموع ۶۵۰ کارخانه مجوزداری که در خراسان رضوی در حوزه تولید پلاستیک فعالیت دارند بیش از ۴۰۰ کارخانه تعطیل شده‌اند و مابقی هم با کمتر از یک سوم ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: بخش دولتی تنها شعار این را می‌دهد که قصد دارد از صنعت حمایت کند اما هیچ‌کدام از اقداماتی که تا کنون گفته شده به آنها به درستی عمل نشده و تنها اقداماتی که دولت به سود صنعت انجام می‌دهد برای صنایع بزرگی مانند پتروشیمی‌ها است که در واقع به خود دولت تعلق دارند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها