عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: احیاء سینماهای قدیمی مشهد نیازمند اختصاص ردیف بودجه معین است.

احیاء سینماهای قدیمی مشهد نیازمند اختصاص ردیف بودجه معین است

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در بازدید از سینماهای تعطیل شده کوچه ارگ اظهار داشت: دو جنبه‌ای که سبب تعطیلی سینما می‌شود عبارت است از ضعیف شدن اقتصاد سینما و تعطیلی سینماهای فرسوده به دلیل نبود ردیف عمرانی برای تعمیر و بازسازی این سینماها.

پژمانفر افزود: باید تحصیلاتی مثل قانون برنامه چهارم برای بخش خصوصی برای ساخت سینما و تخصیص ردیف بودجه از ناحیه دولت برای تاسیس سینما و احیای آن در نظر گرفته شود. عمده مسئله و مشکل در سینمای ما به محتوای تولیدی بازمی‌گردد؛ برای آنکه بتوانیم برای سینما مخاطبان بیشتری داشته باشیم باید در ژانرهای مختلف فیلم داشته باشیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به ظرفیت عظیم سینما تصریح کرد: سینما رسانه‌ای فراگیر و گسترده است که بهترین تریبون برای انتقال حرف‌ها و مسائل و توانمندی‌ها است. مشکل اساسی در سینماهای ما، عدم برنامه‌ریزی قوی از ناحیه متولیان است.

پژمانفر ادامه داد: چرا در کشور ما در موضوعاتی مذهبی مثل محرم و اسطوره‌هایی مثل فردوسی یا کم‌کار بودیم و یا برای ساخت فیلم اصلا ورود پیدا نکردیم؟ سینمای دنیای امروز با شخصیت‌سازی و اسطوره‌سازی‌های غیرواقعی مخاطب را جذب می‌کند اما با شخصیت‌های اسطوره‌ای و موضوعات ارزشمندی که داریم آثار کمی به یاد گذاشته‌ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فرصت و ظرفیت بزرگ زائر و مسافر در مشهد اظهار داشت: باید برای مشهد در کنار معنویت زائر با نمایش فیلم‌های دینی، مذهبی و معناگرا رسالت فرهنگی خود را نیز انجام دهیم و به محتوای این فیلم‌ها که خوش آمد ذائقه بخش عظیم مردم است باید بیشتر توجه شود.

پژمانفر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مجدد سینماهای تعطیل شده تصریح کرد: در شش سال اخیر این موضوع در دستور کار بوده و به دنبال تخصیص ردیف خاص بودجه برای سینماهای تعطیل شده هستیم و هنوز هم به دنبال این هستیم که این امر محقق شود و یا با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی با مشارکت حوزه هنری این سینماها را راه‌اندازی شود.

وی افزود: عده‌ای نمی‌خواهند و نمی‌گذارند سینما مسیر خود را طی کند؛ آنها نمی‌خواهند محتوای تولیدی سینما از دستشان خارج شود و به شدت و با بهانه‌های مختلف در مقابل نیازهای مردم به سینما ایستاده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها