معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: شرکت‌های بیمه برنامه‌های خود را برای آینده و در شرایط بحران اقتصادی کشور و راه حل‌های خروج از آن اعلام کنند.

باید راهکارهای تقویت ارتباط دولت و صنعت بیمه بررسی شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، امیر باقری امروز (چهارشنبه) در نشست شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران و در جمع مدیران عامل شرکت‌های بیمه کشور با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر صنعت بیمه با دولت در زمان تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی و فصل بودجه ریزی، گفت: وجود کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی متشکل از مدیران و کارشناسان فنی شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد سندیکای بیمه ساختاری قوی دارد و می‌تواند پیشنهادات خوبی برای پیشرفت صنعت بیمه کشور داشته باشد.

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی با اشاره به سوابق خود در سازمان برنامه و بودجه و حضورش در تدوین سه دوره قانون برنامه توسعه کشور افزود: متاسفانه صنعت بیمه در زمان نگارش برنامه‌های توسعه و یا تدوین لایحه بودجه سالانه حضور قوی ندارد، در حالی که بانک‌ها نظرات خود را مطرح می‌کنند، ولی وقتی به فصل بیمه کشور می‌رسیم مسائل قابل توجهی مطرح نیست.

باقری با بیان اینکه هنوز صنعت بیمه با دولت ارتباط خوبی برقرار نکرده است، تصریح کرد: بیمه بخشی است که باری بر دوش دولت نبوده و شاید از آن ناشی می‌شود که می‌تواند مشکلات خود را درون صنعت حل کند، اما به نظرم باید راهکارهای تقویت ارتباط دولت و صنعت بیمه بررسی شود و تعامل بیشتری صورت گیرد.

وی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه خواست که موضوعات مطرح شده در این جلسه را در قالب برنامه به دولت و معاونت بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه دهند و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید حل مشکلات را جدی‌تر پیگیری کرد و برنامه آینده حرکت صنعت بیمه را مشخص کرد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: البته در مسیر توسعه صنعت بیمه باید از ظرفیت استارتآپ‌ها و جوانان استفاده شود و ما به عنوان وزارت اقتصاد مشتاق همکاری و کمک هستیم، ولی شرکت‌های بیمه توجه داشته باشند باید دلیل محکمی درباره برنامه‌ای که برای آینده ارائه می‌دهند نیز وجود داشته باشد.

باقری تاکید کرد که باید مشخص شود که در آینده، صنعت بیمه می‌خواهد چه کارهایی انجام دهد و افزود: باید شرکت‌های بیمه برنامه‌های خود را برای آینده و در شرایط بحران اقتصادی کشور و راه حل‌های خروج از آن اعلام کنند.

وی افزود: وجود کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی متشکل از مدیران و کارشناسان فنی شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد سندیکای بیمه ساختاری قوی دارد و می‌تواند پیشنهادات خوبی برای پیشرفت صنعت بیمه کشور داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها