مجتمع برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد سال گذشته در شرایطی با صرف هزینه زیاد به بهره برداری رسید که برخی از شهرها و روستاهای کشور در فقر خدمات درمانی به سر می‌برند که این موضوع باانتقاد و گلایه‌های زیادی از سوی نمایندگان استان و مردم مواجه شد.

طرح سؤال از وزیر بهداشت برای ساخت «برج سپید»

 رئیس مجمع نمایندگان استان در این باره گفت: انتظار ما از دولت و وزارت بهداشت و درمان این است که در تخصیص امکانات بهداشتی و درمانی رویکرد عدالت محوری داشته باشند.

حمید بنایی درادامه به قدس افزود: در شرایطی که امکانات درمانی برخی شهرستان‌های استان بسیار ضعیف است و در حد یک شهرستان نیست، ساخت مجتمع هایی نظیر برج سپید در مشهد با عدالت منطبق نیست.

وی اظهارداشت: اگرچه مشهد یک شهر زیارتی و زائر محور است، اما مسئولان در تخصیص منابع باید به شهرستان‌های دیگر استان نیز توجه داشته باشند و از نگاه یکطرفه در این موضوع اجتناب کنند.

 طرح سؤال از وزیر بهداشت

نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: درباره کاخ مجللی (برج سپید) که در مشهد ساخته شده است از وزیر بهداشت ودرمان طرح سؤال خواهم کرد.

 دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی افزود: در زمانی که برای ساخت یک خانه بهداشت در روستاها معطل بودجه هستیم، چرا برای یک ساختمان در مشهد وزارت بهداشت و درمان باید این قدر هزینه کند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: متأسفانه توسعه نامتوازن خدمات و امکانات در حوزه بهداشت و درمان آشکارا مشاهده می‌شود. رحیمی در ادامه در یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: مرکز استان تمام بودجه‌ها و خدمات را می‌بلعد و شهرستان‌های استان در حوزه تخصیص منابع مظلوم واقع شده‌اند. اگر هزینه صرف شده برای کاخ سفید به شبکه بهداشت و درمان تایباد، تربت جام و باخرز داده می‌شد، تمام مشکلات درمانی این مناطق برطرف می‌شد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بسیار مجلل است، افزود: امکانات بهداشت و درمان شهرستان تایباد در شأن یک شهرستان نیست چون این امکانات برای یک بخش کفایت نمی‌کند؛ چه برسد به شهرستان.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها