رییس فدراسیون اسکی معتقد است هیات اسکی خراسان رضوی از بی‌نظمی و نابه‌سامانی بسیاری برخوردار است.

هیچ نظم و ساختاری در هیات اسکی خراسان رضوی نمی‌بینم
 
به گزارش قدس آنلاین ، سید عبدی افتخاری رییس فدراسیون اسکی درخصوص عملکرد هیات اسکی خراسان رضوی اظهار کرد: متاسفانه گزارش سال 95 هیات اشکی خراسان رضوی را مشاهده نمی‌کنم، زیرا مجمع این هیات سال گذشته برگزارنشد. هیاتی که مجمع سالیانه آن برگزار نشود داری اشکال است.
وی افزود: علیرضا مخنارزاده زحمات زیادی در این هیات کشیده‌، ولی اگر مجمع سالیانه 95 برگزارمی‌شد و گزارشات هیات اعلام و مورد بررسی قرار می‌گرفت مشکلات و نا به‌سامانی‌های اخیر شکل نمی‌‎گرفت. گزارش‌های هیات باید مشخص باشد. در یک هیات، مدیر وظیفه رهبری و ساماندهی دارد. اگر تمام کارهای هیات بر دوش رییس آن باشد، دیگر هیاتی در کار نخواهدبود.
رییس فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هیات اسکی خراسان رضوی بی‌نظم و نابه‌سامان شده، عنوان‌کرد: هیات یک استان باید دارای برنامه باشد. هیات اسکی خراسان رضوی باید تقویم دهد و طبق تاریخ از پیش اعلام شده به آن عمل کند. در هیات اسکی خراسان رضوی هیچ نظم و ساختاری مشاهده نمی‌شود. بیش از یک سال است که تاکید دارم که این برنامه‌ها و گزاراشات مشخص شود ولی هیچ خبری نیست. آیا یک هیات استانی باید فقط 3 کمیته فعال داشته باشد؟
افتخاری افزود: جمع بندی جلسه هیات سالیانه و عملکرد مالی  توسط خزانه‌دار جدید ظرف ده روز آینده به فدراسیون اسکی گزارش شود. عملکرد هیات اسکی در سال 95 و 96 نیز به‌صورت مکتوب به فدارسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان باید ارائه شود. انسجام و ساماندهی هیات به‌طور مشهود باید شکل گیرد و جلسات کمیته‌ها به‌طور منظم برگزار شود. 
وی درخصوص تخصیص بودجه‌های عمرانی هیات‌های استانی از سوی ادارات کل ورزش و جوانان تصریح‌کرد: بودجه‌های عمرانی از سوی فدراسیون به هیات‌های استانی تعلق نمی‌گیرد. این بودجه از طریق ادارت کل ورزش و جوانان در اختیار هیات‌های ورزشی قرار خواهدگرفت.
رییس فدارسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیست‌های فعال کشور عنوان‌کرد: درحال حاضر 24 پیست در 19 استان فعال هستند. پیست‌های بین‌المللی استان‌های تهران، البرز، فارس و آذربایجان که از استاندارد لازم برخوردارند، آمادگی میزبانی از مسابقات در رده‌های سنی مختلف هستند. سال گذشته سال خوبی برای کشور از نظر بارش برف نبود. در تهران و البرز فصل اسکی به کمتر از 2 ماه و در برخی از استان‌ها نیز به کمتر از یک ماه رسید. سال گذشته شرایط بدی داشتیم. فرایند گرم و سرد شدن هوا موجب از دست رفتن مقدار زیادی برف در پیست‌های اسکی شد. امیدواریم در سال جدید علاوه بر نزولات بارش برف، نوسانات آب‌وهوایی مداشته باشیم.
سیدعبدی افتخاری در رابطه ‌با آمادگی پیست‌های مصنوعی افزود: شرایط برای تولید برف مصنوعی باید مهیا باشد. برودت هوا باید به کمتر از 5 درجه سانتی‌گراد کاهش یابد تا دستگاه‌های برف‌ساز بتوانند برف تولید کنند. کما اینکه فصل گذشته پیست  بندسر با برف مصنوعی راه‌اندازی و سه هفته پیش از پیست اسکی شموشک دیزین راه‌اندازی شد. هرچند نوسانات هوایی باعث از دست رفتن برف دربندسر شد.
وی در پایان درخصوص مهلت هیات اسکی خراسان رضوی جهت ساماندهی خود تاکید ‌کرد: حداکثر دو تا سه ماه آینده باید برنامه‌ها و خیزش هیات اسکی خراسان رضوی در استان را مشاهده کنیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها