یک روزنامه عربی اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان قصد دارد فلسطین را به عنوان دولت تحت اشغال معرفی کند و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای جهان نیز می‌خواهد این اقدام را انجام دهند.

«الحیاة»: عباس فلسطین را به عنوان دولتی تحت اشغال معرفی خواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین،‌ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مانند سران بسییاری از کشورهای دیگر هفته جاری عازم نیویورک شد تا در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند.

در همین راستا روزنامه «الحیاة» به نقل از مقام آگاه فلسطینی نوشت محمود عباس در سخنرانی خود برابر مجمع عمومی از کشورهای جهان خواهد خواست فلسطین را به عنوان دولت تحت اشغال در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله قدس شرقی به رسمیت بشناسند.

این مسئول فلسطینی ادامه داد، عباس به اطلاع مجمع عمومی خواهد رساند که شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در نشست آینده خود فلسطین را به عنوان دولت تحت اشغال معرفی می‌کند و از ۱۳۸ کشوری که در سال ۲۰۱۲ فلسطین را به عنوان عضو ناظر سازمان ملل پذیرفتند، درخواست خواهد کرد تا فلسطین را در مرزهای ۱۹۶۷ به عنوان دولت تحت اشغال به رسمیت بشناسند.

وی تصریح کرد محمود عباس از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که دولت فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند درخواست خواهد کرد این کار را انجام دهند و به کنفرانسی بین‌المللی برای صلح فرابخوانند تا جایگزینی برای میانجی‌گری انحصاری آمریکا در روند صلح باشد.

بر اساس این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پایان توافق‌های سابق با دولت آمریکا درباره پیوستن فلسطین به سازمان‌ها و منشورهای بین‌المللی را اعلام می‌کند و در نشست آینده شورای مرکزی ساف در اول اکتبر (۲۰۱۸) در توافق‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی به دلیل عدم پایبندی این رژیم، تجدیدنظر خواهد کرد.

«عزام الاحمد» عضو ارشد فتح هفته جاری اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی به حقوق مردم فلسطین توجهی ندارد و  شورای مرکزی ساف قصد دارد در نشست آینده خود معرفی اراضی اشغالی ۱۹۶۷ را به عنوان دولت تحت اشغال مورد بررسی قرار دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها