بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، در جریان درگیری های هفته گذشته میان نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان و شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه، ۹ فلسطینی شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

شهادت ۹ فلسطینی و زخمی شدن ۲ صهیونیست طی هفته گذشته

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حماس در این گزارش خد با عنوان "دستاورد هفته" که از سوی دفتر رسانه ای این جنبش در کرانه باختری منتشر می شود، آورده است که مقاومت فلسطین طی هفته گذشته یک عملیات تیراندازی را در کرانه باختری به مرحله اجرا درآورد و فلسطینی ها در ۱۳۱ نقطه نیز با نظامیان ارتش صهیونیستی درگیر شدند.

در ادامه این گزارش آمده است که جوانان فلسطینی در این هفته ۵۱ مورد حمله با استفاده از بطری های آتش زا علیه اهداف صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و باریکه غزه انجام دادند که در جریان آنها دست کم ۲ صهیونیست زخمی شدند.

روز جمعه گذشته (۲۸ سپتامبر) نیز شاهد وقوع درگیری های گسترده میان فلسطینیان و نظامیان ارتش صهیونیستی در ۲۸ نقطه بود و فلسطینی ها توانستند یک هواپیمای بدون خلبان (پهپاد) صهیونیستی را در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه سرنگون کرده و یک بمب را در نزدیکی عزون در شرق قلقیلیه و یک بمب دیگر را در شهرک "شاعر هنیگف" منفجر کنند.

بر اساس این گزارش، مبارزان فلسطینی در نزدیکی شهرک بیت ایل در شمال شرق رام الله (واقع در شمال قدس اشغالی) دست به یک عملیات تیراندازی زدند و یک بمب را هم در نزدیکی این شهرک منفجر کردند و عملیات تیراندازی دیگری را هم در نزدیکی شهرک "کوخاف" اجرا کردند.

در جریان این درگیری ها یک شهرک نشین صهیونیست در اثر پرتاب سنگ در منطقه الناصره در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و یک نظامی صهیونیستی هم در اطراف "مقبره حضرت یوسف(ع)" در شرق نابلس زخمی شدند.

هفته گذشته نزدیک به ۵۹۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و باریکه غزه مجروح شدند و منابع رسمی فلسطین هم از شهادت ۷ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان درگیری های دیروز جمعه خبر دادند که در میان آنها ۲ کودک هم دیده می شوند. دو فلسطینی دیگر هم طی روزهای دوشنبه و یکشنبه به شهادت رسیده بودند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام

برچسب‌ها