مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی: سال گذشته از محل کمک و نذورات مردمی یک میلیارد ریال به موکب‌های استان کمک شد.

برپایی ۴ موکب در اربعین حسینییرای زائرین کربلای معلی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از استقرار چهار موکب از این استان در مرز مهران و در مناطق کربلا و نجف همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

حجت الاسلام عظیم آسوده، اظهار داشت: همزمان با اربعین حسینی چهار موکب مردم خراسان‌شمالی شامل دو موکب در مرز مهران و دو موکب نیز در نجف و کربلا به منظور پذیرایی از زائران امام حسین(ع) برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک موکب در مرز مهران با مشارکت هفت استان برپا می‌شود، ادامه داد: برپایی مابقی موکب‌ها نیز با مدیریت استانداری و بهره گیری از ظرفیت مردمی در دستور کار قرار دارد.

آسوده عنوان کرد: مردم می‌توانند کمک های خود را برای برپایی این موکب ها به امامزادههای سطح استان و یا ادارات اوقاف و امور خیریه تحویل دهند تا بتوانیم گامی بزرگ در میزبانی از زائران سید الشهدا(ع) برداریم.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود روزانه پنج هزار نفر در موکب‌های استان پذیرایی شوند که در مجموع از خدمت ارائه شده در چهار موکب، روزانه ۲۰ هزار نفر استفاده می‌کنند.

آسوده با اشاره به اینکه در استان موقوفه‌ای برای کمک به برپایی موکب در ایام اربعین نداریم، عنوان کرد: سال گذشته از محل کمک و نذورات مردمی یک میلیارد ریال به موکب‌های استان کمک شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها