ساری- رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان شافیت و عدالت گفت: هرج و مرج قیمت ها در وضعیت کنونی در کشور سابقه ندارد.

هرج و مرج قیمتی در کشور سابقه ندارد/ افزایش ۵ درصدی تورم در یک ماه، منشا بدبختی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد توکلی رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در ساری با اشاره به اینکه تورم شهریور نسبت به مرداد رشد بی سابقه ۵ و نیم درصدی داشت، اظهار کرد: این تورم منشا بدبختی های بسیاری است.

وی با اعلام اینکه تورم موجود، کندی تولید را بدنبال داشته و بیکاری شاغلین را موجب می شود، اضافه کرد: در این راستا دارایی افراد نابرابر و اختلاف طبقاتی نیز شدیدتر می شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پاسخ به قدس آنلاین در رابطه با نقش تعمدی دولت در این نابسامانی های اقتصادی خاطرنشان کرد: نقش دولت در این مساله ناتوانی است و بجای خیانت، موضوع ناکارآمدی بیشتر خودنمایی می کند.

توکلی تاکید می کند: بر اساس آموزه های دینی، فرقی میان ناتوانی و خیانت نیست.

نظارت وجود ندارد

وی تورم اخیر را ناشی از عدم اعتماد مردم، نبود اراده های صنفی و سیاسی و عدم نظارت کافی دانست و گفت: در حال حاضر تقاضا از عرضه پیشی گرفته و این مساله ناشی از بالارفتن هزینه های تولید و کاهش تولید محصولات است.

رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان شافیت و عدالت با اشاره به اینکه بحث فساد از حد خبر گذشته و اخبارش کسی را برای پی جویی تحریک نمی کند، یادآور شد: متاسفانه برخی مبارزه را بی فایده القا می کنند تا مردم مایوس شوند تا هزینه های فساد پایین بیاید.

توکلی با بیان اینکه فساد در توزیع قدرت به فساد در ثروت منجر می شود، یکی از قالب های فسادانگیز را تبارسالاری دانست.

وی مبارزه با فساد را تکلیفی انقلابی، اسلامی و وطن دوستانه خواند و گفت: به تنهایی نمی شود با فساد مبارزه کرد و در این میان رسانه ها بسیار تاثیرگذارند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فاسدین از رسانه می ترسند، از مطبوعات ها خواست با افشای فسادها، ترس متخلفین را زیاد و یاس مردم را کم کنند.

توکلی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با چگونگی ایجاد فاصله طبقاتی خاطرنشان کرد: این مساله ناشی از این است که در زمینه امربه معروف و نهی از منکر ضعیف عمل کرده ایم.

بانک ها اعدادسازی می کنند

وی ادامه داد: بانک ها با اعدادسازی و ظاهرسازی، عملکردشان را مثبت جلوه داده و پاداش های آنچنانی می گیرند، گفت: متاسفانه یقه سفیدهایی وجود دارند که با یک قلم، میلیاردها تومان جابجا می کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان شافیت و عدالت با اعلام اینکه یکی از حوادث فسادخیز و کوبنده تولید، پدیده جهشی قیمت ارز است، افزود: این مساله موجب رکود شدید شده و ضد تولید و عدالت است.

توکلی در پاسخ به قدس آنلاین در رابطه با عملکرد قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه تافته جدا بافته نبوده و ضعف هایی هم دارد اما وضع آن بهتر از گذشته است.

وی با بیان اینکه برای عملکرد دیده بان شفافیت سه بار به مراجع قضایی احضار شدم، ادامه داد: برای اولین بار اعلام جرم از سوی سازمان های مردم نهاد در محاکم قضایی پذیرفته و شکایت از آقای سیف و مدیران نظارتی بانک مرکزی به نتیجه رسید.

برادر رئیس جمهور محاکمه می شود

توکلی با اشاره به اینکه بانک مرکزی مسبوق به درغگویی و بدقولی است، افزود: بانک مرکزی تکلیف قانونی خود را در رابطه با مقابله با موسسات مالی غیرمجاز انجام نمی داد و موسسه ای غیرمجاز با ۵۲۱ شعبه تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می کرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان شافیت و عدالت در پاسخ به این سوال که آیا مجموعه دیده بان در ارتباط با فساد برادر رئیس جمهور ورود پیدا کرد، گفت: در این بخش ما فقط به آتشی که ایجاد شد، باد زدیم. تشویق کردیم مباحث مطرح شود و به رئیس جمهور اعلام کردیم که حواسش جمع باشد تا اتهام برادرش به خودش نچسبد.

توکلی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران که آیا برادر رئیس جمهور تا پایان دوره ریاست جمهوری محاکمه می شود، پاسخ مثبت داد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها