خراسان شمالی- حمیدرضا شافعی گفت: سازمان تاکسیرانی بجنورد برای رفاه حال شهروندان تا پایان مهر ماه جاری دو شرکت اینترنتی راه اندازی خواهد کرد.

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر غیرقانونی است/ راه‌اندازی دو شرکت اینترنتی تا پایان مهرماه/ بجنورد تا ۱۴۱۰ نیازی به افزایش تاکسی ندارد

حمید رضا شافعی، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بجنورد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، در خصوص فعالیت تاکسی های اینترنتی در سطح شهر، گفت: در حال حاضر سه شرکت تاکسی اینترنتی در بجنورد به طور غیر قانونی و بدون مجوز فعالیت می کنند که در این زمینه تذکرات به آنان داده شده و پرونده آنان به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

وی افزود: برابر ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی؛ حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهری تنها به عهده شهرداری است و باید از شهرداری مجوز فعالیت داشته باشند.

شافعی ادامه می دهد: به شهروندان توصیه می شود از این تاکسی ها استفاده نکنند در غیر این صورت، سازمان تاکسی رانی در بروز حادثه ای برای مسافر هیچ گونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

این مسئول افزود: سازمان تاکسیرانی بجنورد برای رفاه حال شهروندان تا پایان مهر ماه جاری دو شرکت اینترنتی راه اندازی خواهد کرد و تاکسی های تلفنی شهر را به سیستم اینترنتی مجهز خواهد کرد که  مشخصات کامل راننده ازجمله نام و نام‌خانوادگی، شماره تلفن‌همراه، مدل و شماره پلاک خودروو غیره از مزایای این طرح است.

شافعی افزود: با راه اندازی این شرکت های اینترنتی، شهروندان می توانند بعد از پایان سفر خود با این تاکسی ها،در صورت تمایل به نحوه برخورد رانندگان با مسافر، گرفتن کرایه و نحوه سرویس دهی امتیاز دهند.

وی در خصوص تخفیفات کرایه نیز خاطر نشان کرد: برای شهروندانی که به صورت اینترنتی درخواست تاکسی می کنند تخفیفاتی نیز  لحاظ خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد در پاسخ به این سوال که با توجه به لحاظ کمی و آمار، شمار تاکسی های تلفنی به نسبت جمعیت مازاد داریم یا خیر، گفت: اکنون دو هزار و ۳۰۰ تاکسی در شهر بجنورد فعالیت دارند که با وجود این تعداد تاکسی، مرکز استان خراسان شمالی بیش از ظرفیت موجود از ناوگان تاکسیرانی برخوردار است.

شافعی ادامه داد:  براساس مطالعات انجام شده در سال ۹۱، شهرستان بجنورد تا افق ۱۴۱۰ نیازی به افزایش تاکسی در سطح شهر ندارد.

وی در خصوص تعداد بازرسین تاکسی در شهر نیز گفت: اکنون سه خودروی بازرسی در سطح شهر فعال هستند که به نسبت تاکسی های موجود در شهر این تعداد بازرس کم است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بجنورد همچنین در پاسخ به گلایه برخی از شهروندان از خاموش کردن تاکسی متر ها توسط رانندگان گفت: همه رانندگان موظف هستند تاکسی متر های خود را روشن کنند و برابر مبلغ مشخص شده کرایه بگیرند و اگر غیر این بود شهروندان گزارش دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها