جمشید انصاری گفت: ۲۱۰ نفر از مسئولان مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند.

۲۱۰ نفر از مسئولان، مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی اداری کشور، در حاشیه جلسه امروز (۱۸مهر) هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: پیشنهادات مختلفی از سوی سازمان اداری و استخدامی در زمینه مسائل جبرانی کارکنان دولت ارائه شده اما هنوز به جمع‌بندی مشخصی نرسیده ، آنچه الان مطرح است شرایط جبرانی برای امسال است.

وی تصریح کرد: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سال  ۹۵تصویب شده و آنچه اخیرا واقع شد اصلاحیه‌ای بر تبصره یک این قانون است. براساس اطلاعاتی که ما به‌دست آورده‌ایم در بین مقامات و مسئولین ۲۱۰ نفر مشمول این قانون می‌شوند که باید تا ۲۶ آبان، اقدام نسبت به جایگزینی آنها شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی اظهار داشت: در قانون سال ۹۵ شهرداران مشمول آن بودند و همچنان نیز مشمول هستند و تغییری نکرده است. وقتی قانون در مجلس به تصویب می‌رسد ممکن است برداشت‌های مختلفی نسبت به آن وجود داشته باشد، اما طبق نظریه تفسیری که شورای نگهبان در سال ۷۶ انجام داده همه قوانین مجلس تا وقتی که مورد اصلاح یا تفسیر از سوی مجلس قرار نگرفتند، نظر مجری معتبر است.

انصاری تصریح کرد: اینکه ما به‌ عنوان مجری قانون برداشت‌مان از قانون سال ۹۵ این است که شغل شهردار شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان است؛ شهردار یک شهر ۲۰۰ هزار نفری را نمی‌توان یک بازنشسته گذاشت، اما شهردار شهر تهران چون همتراز مقامات بند ج بوده شامل تبصره یک بوده است. شغل شهردار از نظر ما مشمول این قانون می‌شود و اگر نظرات مختلفی هست، تنها راه؛ استفساریه از مجلس است. ضمنا اینکه در دیگر قوا افراد بازنشسته قطعا وجود دارد و به‌عنوان مثال در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان همتراز مقامات تعدادی مشغول به کار هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها