رئیس جهادکشاورزی صالح آباد به همه کشاورزان این بخش توصیه کرد: در کشت وکار از ادوات مکانیزه کشاورزی استفاده کنند تا در مصرف بذر و کود و همچنین استفاده بهینه از آب و وقت، بهره وری بالایی را داشته باشند؛ زیرا یکی از راه‌های افزایش درآمد، کاهش هزینه‌های تولید است.

جایگزینی کشت زعفران به جای گندم وجو در صالح آباد

نعمتی با بیان اینکه کشاورزان در حال آماده کردن زمین‌های خود برای کشت پاییزه هستند، گفت: کشت پاییزه در منطقه صالح آباد از نیمه شهریورماه آغاز شده و تا نیمه دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به شروع فصل زراعی جدید و ضرورت داشتن کشت مناسب، جهادکشاورزی منطقه صالح آباد با برگزاری کلاس‌های آموزشی ضمن افزایش سطح آگاهی کشاورزان منطقه موجب بالا رفتن میزان عملکرد و درآمد بیشتر و رونق اقتصادی بهره برداران خواهد شد.

ئیس جهادکشاورزی صالح آباد خاطرنشان کرد: کشاورزان صالح آبادی امسال در قالب کشت پاییزه حدود ۱۶۰۰ هکتار گندم آبی و حدود ۵۰۰/۱۴ هکتار گندم دیم، ۵۵۰ هکتار جو آبی و حدود ۱۰۰۰ هکتار جو دیم را زیر کشت خواهند برد.

وی اظهار داشت: در سال جاری زراعی با توجه با اینکه کاهش بارندگی و خشکسالی در سال‌های گذشته موجب شد که مردم با کمبود بذور مختلف گندم بخصوص بذر دیم مواجه شوند، بنابراین با تدابیری که در سازمان و منطقه اندیشیده شد سهمیه بذر بیشتری را برای منطقه در دستورکار قرار دادیم و دراین راستا ۳۲۰ تن بذر گندم آبی و ۳۱۰ تن بذرگندم دیم از ارقام مختلف شامل (گاسکوژن، میهن، پیشگام، آذر۲، کریم و بم یا شوری) درخواست کردیم که بتدریج در حال توزیع بین کشاورزان هستیم و تاکنون ۱۵۰ تن بذر آبی توزیع شده است.

وی همچنین افزود: با توجه به توسعه کشت زعفران در سال‌های گذشته و در سال زراعی جدید و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و کم آب طلب بودن زعفران، از سطح زیر کشت گندم و جو آبی کاسته شده و همچنین با توجه به نیاز اراضی کشاورزی به کودهای مختلف، عاملان توزیع کود را موظف کردیم کود مورد نیاز منطقه صالح آباد را در کمترین زمان ممکن تأمین کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها