مشهد که همیشه نماینده های قابلی در لیگ برتر هندبال کشور داشته است امسال برای دومین سال متوالی است که از داشتن نماینده در لیگ برتر کشور باز می ماند.

هندبال مشهد بازهم به رقابت های لیگ برتر نرسید

به گزارش قدس آنلاین ؛ لیگ برتر هندبال کشــور از امروز آغاز می شــود که عدم حضور نماینده ای از مشهد که همواره یکــی از قطب های هندبال کشــور بوده اســت بدجور به چشم می آید.

هندبال مشــهد در روزگاران نه چندان دور بــا تیم هایی، چون ابومســلم،صنایع مشهد، دخانیات، کارتن مشهد، مقاومت و داروسازی ثامن، ملی پوشان زیادی را به تیم ملی معرفی می کرد و همواره در مسابقات کشوری حرف های زیادی برای گفتن داشــت.

تمام این هــا درحالی بود کــه بعد از انصراف مجموعه کارتن مشــهد از تیم داری به مدت ۸ سال مشهد در لیگ کشور نماینده ای نداشت؛ البته در سال ۸۳ هم مشهد نماینده ای به نام ثامن در لیگ داشت که به دلیل نبود اسپانسر مالی پس از یک سال منحل شــد تا اینکه در ســال ۹۱ مؤسسه مالی اعتباری ثامن الحجج هندبال مشهد را تحت پوشــش قــرار داد و موفقیت های نماینده مشهد در لیگ برتر دوباره آغاز شد.
ثامن مشهد در همان سال اول حضورش در لیگ برتر هندبال به مقام قهرمانی رسید. اما با تلاش مالک هم نامشان در سبزوار ، جام را با قوانین عجیب وغریب تقدیم آن‌ها کردنــد؛ ثامنی های مشهد در سال ۹۲-۹۳ به مقام دوم رسیدند و سال بعد هم عنوان سومی مسابقات را از آنِ خود کردند.

 بعد از اتفاقات عجیب وغریب برای مؤسسه مالی اعتباری ثامن الحجج و منحل شــدن این مجموعه، هندبال مشهد دوباره بــه روزگار غربت هشت ساله بازگشت.
مشهدی‌ها نه تنها در لیگ برتر ۲ سال اخیر شــرکت نکردند، بلکه تلاششان برای جذب اسپانسری دیگر و حضور در لیگ برتر هندبال هم ناکام ماند.

امسال هم باوجود تمام تکاپویی که برای جذب حامی و تیم داری مشهد در لیگ برتر صورت گرفت، جای مشهد در این لیگ خالی اســت؛ غیبتی که بسیاری از کارشناسان این رشته ورزشی دلیل اصلی آن را نبود اسپانسر عنوان می کنند؛ اسپانسری که گاه با حمایت بی حساب و کتابش، مثل مؤسسه مالی اعتباری ثامن الحجج درهای خوشبختی  را به روی تیم باز می کند و گاه نبودش یعنی عدم حضور در بالاترین سطح مسابقات کشوراست.

عبدالله کافی، از پیش کسوتان هندبال مشهد و دبیر اسبق هیات هندبال خراسان رضوی، درباره حضور نداشتن نماینده ای از مشهد در لیگ برتر هندبال گفت: مسئله اسپانسر هم مهم است اما به نظر من بخشی از مشکل هم به حمایت‌ها برمی گردد. چند ســال هیات بدون رئیس و با سرپرست اداره شد و همین مسئله به هندبال مشهد ضربه زد.
وی افزود: تربیت بدنی مشهد هم باید حمایت هــای لازم را از هیات هندبال مشهد انجام می داد؛ وقتی یک هیات حتی زمینی برای تمرین در اختیار ندارد، خب چــه انتظاری از آن میتوان داشت؟

کافی تصریح کرد: من فکر می کنم هندبال مشهد همچون کبوتری است که پَرش را قیچی کردند و با این شرایط نمی تواند بپَرد و انتظارپریدن داشتن از او اشتباه است.

اصغر سهمی، یکی از مربیان و کارشناسان هندبال مشهد، دراین باره گفت: فدراسیون باید پاسخگوی این شرایط باشد و باید از مدیران هیات هندبال پرسید که چرا شرایط را به گونه ای فراهم نمی کنند که مشهد نماینده ای در لیگ برتر داشته باشد.
سهمی افزود: من فکرمیکنم باید بــرای این امر مهم فقط فعل خواســتن را صــرف کرد. شما نگاه کنید امروزدر سبزوار قاسم شعبانپور با تلاش خــودش و کمک های نماینــده این شــهر در مجلس تیمی را جمع وجور کرده که اکثر بازیکنان این تیم هیچ توقع مالی ندارند؛چرا در مشهد ما این شــرایط را نمی توانیم فراهم کنیم؟
سرمربی اســبق تیم های هندبال در مشهد خاطرنشان کرد: شما ببینید در همین فوتبال از شــهرهای بسیار کوچک اقصی نقــاط ایران دنبال مجوزگرفتن برای حضور در لیگ های بالا در فوتبال کشور هستند، اما ما به چه راحتی پشت عباسی‌ها را خالی میکنیم این یعنی مدیران ما در این شهر به فکر این چیزها نیستند؛در برخی هیات های ما در همین شهر کارشان فقط این است که دور هم بنشــینند، چایی بخورند و غیبت کنند! 
گفتنی است در کنار تمام عللی که سبب شده است هندبال مشهد از داشــتن یک تیم در لیگ برتر هندبال محروم باشد، باید به این مسئله هم توجه کرد که بسیاری از استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور هم در لیگ برتر تیم ندارند و برخی از تیم هایی که تاکنون اعلام آمادگی کردند تا در لیگ برتر هندبال شرکت کنند، به دلیل مشــکلات مالی از لیگ کنار کشیده اند.
این یعنی هندبال نه تنها در مشهد که در کشور شرایطی بحرانی دارد؛ شرایطی که شاید بیش از هر چیز وام دار فدراسیون ضعیفی است که در برگزاری یک لیگ مرتب و منظم هم ناتوان است.
انتهای پیام//ع.ع

برچسب‌ها