معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت:چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در ۴۲۳ روستای خراسان رضوی از امروز آغاز شد.

اجرای مقاوم سازی خانه های روستایی خراسان رضوی / وام ۲۵ میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن روستایی

به گزارش قدس آنلاین، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت:امروز همزمان با سراسر کشور چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در ۴۲۳ روستای استان خراسان رضوی از امروز آغاز شد.

حسن حسینی گفت: این طرح هر ۵ سال یک بار و با همکاری بنیاد مسکن و مرکز آمار ایران اجرا می‌شود. اولین دوره امارگیری در سال ۸۲ بوده است.

وی افزود:در سرشماری سال ۹۵ تعداد ۴۸۶ هزار مسکن روستایی در روستاهای استان خراسان رضوی به عنوان پروژه‌های نیازمند بهسازی شناخته شد که تا کنون ۱۳۸ هزار از این مساکن مقاوم سازی شده است. در واقع حدود ۲۸ درصد از این خانه‌ها دارای مقاومت شده و ۷۲ در صد فاقد مقاومت می‌باشند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح مقاوم سازی مساکن روستایی افزود:انچه به عنوان درصد روستاهای مقاوم سازی شده در کل کشور بیان شده، میانگین ۴۰ در صدی است و استان خراسان رضوی در این مورد میانگین ۲۸ در صدی از روستاهای مقاوم سازی شده دارد که این امار نشان دهنده لزوم توجه بیشتر به مسکن روستایی در استان ماست.

وی گفت:روستاهای هدف به صورت نمونه گیری انتخاب شده است واین ۴۲۳ روستا تنها بخشی از روستاهای نیازمند مقاوم سازی می‌باشند تعداد ۱۵۲۳۷ خانه در این ابادی‌ها قرار است مقاوم سازی شوند.

حسینی خطر نشان کرد:در این طرح دو پرسشنامه تکمیل میگردد. اولین پرسشنامه، پرسشنامه واحد مسکونی است که در مورد ویزگی‌های مسکن وخانوار اطلاعات لازم کسب می‌شود؛ و پرسشنامه دوم با همکاری دهیار در رابطه به اطلاعات کلی ابادی تکمیل می‌گردد.


*اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن روستایی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی در رابطه با اهداف برگزاری این طرح بیان داشت:هدف از برگزاری این طرح کمک به نوسازی و بازسازی واحدهای فرسوده روستایی و هم چنین استفاده از اطلاعات به دست امده در پروژه‌های عمرانی اینده است.

وی در پایان افزود:در این پروژه تعداد ۱۹ هزار واحد سهمیه مسکن روستایی است که تاکنون ۶ هزار تا از این مسکن‌ها مقاوم سازی شده است. در خصوص مقاوم سازی مساکن روستایی وامی معادل با ۲۵ میلیون تومان با نرخ بهره ۴ درصد به روستاییان اعطا می‌شود که بازپرداخت ۱۵ ساله دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

پایان پیام/

برچسب‌ها