رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد گفت: وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه مشهد ظرف یک تا ۲ ماه آینده مشخص می‌شود.

وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه مشهد تا ۲ ماه آینده مشخص می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی بهاروند درباره آخرین وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر مشهد، اظهار داشت: ایستگاه‌های دوچرخه از قبل واگذار شده و در حال حاضر نمی‌گویم کاملا تعطیل اما نیمه تعطیل است. به طوری که بسیاری از دوچرخه‌ها دچار مشکل شده و بیشتر از فضای تبلیغاتی آن استفاده می‌شود. در همین راستا نامه‌ای برای تعیین تکلیف این ایستگاه‌ها به شهرداری ارسال کردیم که یا بهره‌بردار، دوچرخه‌ها را سرویس کند یا لغو قرارداد شود.

وی افزود: در حال حاضر این ایستگاه‌ها وضعیت مناسبی ندارد و استفاده قابل توجهی توسط شهروندان نیز از آنها به عنوان یک حمل‌ونقل پاک نمی‌شود و نمودی در سطح شهر ندارد. لذا علاوه بر نامه مذکور، معاون حمل‌ونقل شهرداری مشهد نیز جلسه‌ای در این رابطه داشتند و در نهایت در یک تا دو ماه آینده باید تعیین تکلیف شود.   

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد درباره بکارگیری موتورهای برقی در هسته مرکزی مشهد، گفت: پیگیری‌هایی انجام شد اما در حال حاضر در رابطه با شرکت‌هایی که با آنها وارد مذاکره شدیم وضعیت خوبی نداریم به طوری که کمپانی‌های خارجی یا تمایل چندانی نداشته یا به دلیل مشکلاتی مثل تحریم‌ها، ترس‌هایی دارند و متاسفانه هنوز هیچ‌ چیز قطعی و نهایی نشده است.

بهاروند ادامه داد: البته این طرح منتفی نشده اما کشورهای اروپایی از جمله هلند مطرح بودند که فعلا دست نگه داشتند و قرارداد نهایی را نمی‌بندند تا ببینند در یک تا دو ماه آینده شرایط چگونه پیش می‌رود.

وی درباره اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در معاونت حمل‌ونقل شهرداری مشهد، تصریح کرد: معاون حمل‌ونقل شهرداری مشهد بازنشسته است و در محدوده زمانی مشخص ایشان جایگزین می‌شوند. البته نظر شورا این است که شهردار شامل این قانون نمی‌شود و ما منتظر هستیم استبصاری‌های وزارت کشور چه می‌شود. امیدواریم که شهردار بماند ولی اگر بخواهیم شهردار دیگری انتخاب کنیم نمی‌توان گفت که چه شخصی به عنوان معاون ایشان انتخاب می‌شود بنابراین هیچ گزینه‌ای به عنوان معاون حمل‌ونقل هنوز مطرح نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعه انتخاب مهدی حسینی پویا مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری مشهد به سمت معاونت حمل‌ونقل این شهرداری خاطرنشان کرد: این موضوع در حد حرف و صحبت است. البته نیرویی که در سازمان‌های شهرداری مشغول به کار است اگر صلاحیت لازم را داشته باشد قطعا در اولویت ما قرار دارد اما اگر فاکتورهای لازم نباشد ما به دنبال فردی از بیرون از مجموعه هستیم بنابراین انتخاب هیچکدام از مدیران فعلی حوزه حمل‌ونقل منتفی نیست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها