عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با مصرف بهینه آب می‌توانیم ازذخایرموجود تا هفت برابر بهره‌مند شویم.

به جای درخواست افزایش بودجه، اعتبارات استان را بهینه کنید

دکتراحمد توکلی در گفت‌وگو با قدس در پاسخ به این سؤال که با وجود شرایط ویژه خراسان رضوی و مشهد بودجه درخور به آن اختصاص نمی‌یابد؛ راهکار شما برای حل این معضل چیست، گفت: مسئولان استان و شهر بیشتر از آنکه به فکر افزایش بودجه باشند، باید به فکر طرز صحیح و بهینه استفاده از اعتبارات موجود باشند

دکتر توکلی با تأکید بر کسری بودجه دولت در شرایط فعلی تصریح کرد: فشار به دولت برای افزایش بودجه باید تبدیل شود به فشار بر مسئولان دولتی و کارکنان برای افزایش بهره‌وری و این عقب ماندگی‌ها با افزایش راندمان ادارات دولتی قابل جبران است.

نماینده تهران در مجلس نهم با اشاره به موارد گوناگون که می‌توان با افزایش بهره‌وری استفاده بهتری از منابع داشت، تصریح کرد: با مصرف بهینه آب می‌توانیم از ذخایر موجود تا هفت برابر بهره‌مند شویم، ولی متأسفانه با استفاده ازروش غرقابی و عدم بهره‌مندی از روش‌های نوین آبیاری قطره‌ای و بارانی، آب را هدر می‌دهیم.

وی افزود: بودجه همانند یک مخزن است، زمانی که شیر این مخزن به طرف خراسان رضوی زیاد شود، استان‌های دیگر کمتر از منابع بودجه‌ای بهره می‌برند، تا کجا می‌شود این کار را انجام داد، ولی در بهره‌وری می‌توان میزان بازدهی را تا چندبرابر افزایش داد.

رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت وعدالت با اشاره به اینکه نمایندگان خراسان رضوی می‌توانند با تشویق نمایندگان مجلس ودولت بودجه خراسان رضوی را افزایش دهند، تصریح کرد: افزایش بودجه، چاره کار نیست و مسئولان استان باید تمام توان و استعدادشان را به کار گیرند تا از بودجه موجود به بهترین وجه استفاده کنند.

وی همچنین با تأکید براینکه برای رهایی کشور از شرایط بحرانی فعلی ۱۷ شهریور بسته اقتصادی جامع و کاملی را به دولت ارائه کرده‌ام، خاطرنشان کرد: هر چند بخش‌هایی از آن مورد توجه واقع شد، ولی متأسفانه آن استقبالی که باید از آن می‌شد، تحقق نپذیرفت.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها