رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به فعالیت ۸۵۰ واحد تولید کننده مواد غذایی کنترل و نظارت بر این واحدها باید به صورت مستمر انجام شود.

نظارت مستمر بر واحدهای تولید کننده مواد غذایی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد رضا دارابی صبح دوشنبه در نشست با مدیران معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: فرهنگ سازی در زمینه سلامت موضوعی زمان بر است اما باید فرهنگ خوب زیستن و زندگی سالم را در جامعه ترویج داد و انجام اقدامات زیرزمینی و ارائه محصولات تاریخ مصرف گذشته سلامتی مردم را به خطر  می اندازد که باید در این زمینه کنترل و نظارت به صورت مستمر انجام شود.

وی افزود:وزارت بهداشت تنها سازمان متولی سلامت نیست و باید برای تامین سلامتی جامعه تمامی سازمان های موثر بر سلامت همچون شهرداری، استانداری، شهرداری و سایر ارگان ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد:با توجه به فعالیت ۸۵۰ کارخانه و واحد تولید کننده مواد غذایی در دانشگاه باید کنترل و نظارت بر این واحدها به صورت مستمر صورت گیرد که سلامتی مردم به خطر نیافتد.

وی گفت: تامین داروهای مورد نیاز استان و مراکز درمانی باید بصورت جدی پیگیری شود و داروخانه های آموزشی باید تمامی داروهای مورد نیاز به ویژه داروهای خاص و کمیاب را تامین و در اختیار بیماران قرار دهند.

دارابی گفت:باید به گونه ای عمل کرد که بیماران برای دریافت دارو و یا ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع نشوند و تمام موارد مورد نیاز تامین شود  همچنین در خصوص مجوز داروخانه باید در زمان صدور پرونده به تمام استاندارهای موجود توجه شود و بر اساس مصوبه حضور دانشجویان در داروخانه ها باید پس از طی کردن ۱۸۰ واحد درسی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: مهترین مسئله ما داروخانه شبانه روزی است که باید ۲۴ساعته آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران باشند و مسئول فنی نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع، تشدید نظارت ها و پیگیری ها در حوزه های مختلف نظارتی معاونت غذا و دارو دانشگاه منطبق با ضوابط و مقررات، فرهنگ سازی بیشتر در حوزه سلامت وکنترل تجویز منطقی داروها از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه مسئولان حوزه غذا و دارو باشد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها