آیت‌الله علم‌الهدی گفت: تبلیغ درست و مناسب مانند یک هنر است و باید آن را به‌درستی اجرا کرد، در مورد زائرین پیاده نیز تبلیغ محفلی که در آن مبلغ همراه وهم قدم زائران باشد مؤثرتر از تبلیغ اجرایی است.

تبلیغ محفلی و صمیمانه برای زائرین پیاده مؤثرتر از تبلیغ‌های اجرایی است

به گزارش قدس انلاین وبه نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جمع اعضای قرارگاه فرهنگی زائرین پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: در استفاده از تعابیر و کلمات باید مراقب بار فرهنگی کلمات و نام‌گذاری‌ها بود، تفاوت واژه قرارگاه و ستاد در این است که افراد در قرارگاه تحت فرمان یک فرمانده خاص قرار دارند ولی در ستاد یک عده در کنار یکدیگر به کارگروهی می‌پردازند، بنابراین اینجا هم باید اگر واژه قرارگاه استفاده‌شده است، کارها نیز باید بر اساس فحوای همین واژه صورت بگیرد، چراکه نمود عملی‌تر و جهادی‌تر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه تبلیغ محفلی مؤثرتر از تبلیغ اجرایی است، تصریح کرد: تبلیغ درست و مناسب مانند یک هنر است و باید آن را به‌درستی اجرا کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید براینکه توزیع امکانات نباید به مرزهای شهر مشهد محدود شود، عنوان کرد: مبلغین باید در خدمت به زائرین، گروهی‌ را تشکیل دهند که در ایام نزدیک به ماه محرم و صفر با نقاط دوردست و روستاهای دورافتاده مشهد و مرزهای استانی ارتباط برقرار کنند.

وی با تأکید بر لزوم بهسازی جاده‌هایی که در مسیر حرکت زائران پیاده هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته این امر تا حد کمی پیشرفت و بهبود داشته است و باوجود خطرات بیش‌ازحد برای زائران باید به این امر مهم توجه ویژه داشت تا تلفات جاده‌ای زائران به حداقل برسد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: باید فرهنگ میزبانی از زائر اصلاح شود و آن را توسعه داد تا مردم از زائرین در منازل خود استقبال کنند چراکه این حرکت بسیار ارزشمند و شایسته است.

 گسترش فرهنگ میزبانی به همت خادمیاران رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمت به زائرین حضرت رضا(ع) یکی از خصوصیات بارز مشهدی‌ها است، اظهار کرد: خداراشاکریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوره جدید تولیت آستان قدس رضوی، ظرفیت و بسترهای خدمت به زائرین در تمامی ابعاد فراهم‌شده است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: سیاست خادم و مخدوم و اجرای این دیدگاه تاکنون باعث شده است که همه علاقه‌مندان به خدمت بتوانند، با هر وسع وتوان زیر پرچم آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع) خدمت کنند.

وی با اشاره به ایجاد کانون‌های خادمیاری رضوی در سراسر کشور افزود: «کانون خادمیاری فرهنگ زائر و زیارت» یکی از کانون‌هایی است که ذیل کانون خادمیاران رضوی با هدف توسعه فرهنگ میزبانی از زائرین حضرت رضا(ع) طراحی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه تا امروز ۱۳۰ هزار نفر در عرصه‌های مختلف خدمتی برای پیوستن به طرح خادمیاری ثبت‌نام کردند، عنوان کرد: هدف ما این است که فرهنگ میزبانی از زائر به بهترین نحو در مشهد شکل گیرد و برونداد شهر مشهد همان هویت میزبانی باشد .

وی تأکید کرد: دبیرخانه «کانون خادمیاری فرهنگ زائر و زیارت» از ۲۰ مردادماه سال جاری با محوریت ساماندهی مردمی خدمت به زائرین پیاده، فعالیت خود را در مشهد مقدس آغاز کرده و به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران، نیازهای آن‌ها در ۱۲ محور خدمتی شناسایی و اولویت‌بندی شده است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به خادمی آستان قدس ثامن‌الائمه(ع) می‌توانند به‌صورت حضوری و غیرحضوری به این طرح بپیوندند، خاطرنشان کرد: فاز اول طرح خادمیاران رضوی تا آبان ۹۷ و در راستای ساماندهی زائرین پیاده اجرایی می‌شود و سپس این امر به‌مرور در بحث استانی و فرا استانی گسترش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه محدودیت‌های خادمی در حرم مطهر در کانون خادمیاران رضوی وجود ندارد، بیان کرد: خدمت در کانون خادمیاران رضوی برای خدمت در حرم مطهر معادل‌سازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس ساعات خدمتی در کانون خادمیاری، در حرم مطهر نیز خدمت کنند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده این طرح در فضای مجازی و شهری، اظهار کرد: تاکنون به‌منظور ساماندهی جریان خدمت در دهه آخر صفر با ۱۱۰هزار نفر از متقاضیان خادمیاری به‌صورت تلفنی ارتباط برقرارشده و از آن‌ها دعوت به‌عمل‌آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: بالغ‌بر 40 هزار نفر نیز از طریق سامانه پیامکی آمادگی خود را برای خدمت در دهه پایانی صفر و عضویت در کانون خادمیاران رضوی اعلام کرده‌اند که از این تعداد، تاکنون ثبت‌نام 15 هزار نفر به‌صورت قطعی در سامانه انجام‌شده و در جایگاه خدمتی خود قرار گرفته‌اند.

انتهای خبر

برچسب‌ها