همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) حرم کریمه اهل بیت(س) و شهر مقدس قم یکپارچه غرق در عزاداری و سوگواری است.

حال و هوای قم همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)؛ شهر مقدس قم یکپارچه غرق در عزا و ماتم است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، دوازده قرن قبل حضرت فاطمه معصومه(س) به شوق دیدار برادر بزرگوارش امام رضا(ع) از مدینه راهی دیار توس شد و هم کنون عاشقانی که توفیق زیارت امام هشتم را در سالروز شهادتش نداشتند برای تسلی خاطر خود راهی دیار کریمه اهل‌بیت(س) در شهر قم می‌شوند.

ارتباط قلبی و عاطفی عجیبی همواره بین این بردار و خواهر بزرگوار و گرامی وجود داشته که این علقه و محبت به محبان و دوستداران نیز سرایت کرده است، شهر مقدس قم همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) پذیرای خیل عظیمی از زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س) است.

حجم زائران ورودی به شهر قم هر لحظه بیشتر و متراکم‌تر می‌شود، هزاران دلداده و محب خاندان عصمت و طهارت(ع) در سالروز شهادت ضامن آهو وارد شهر قم شده و به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شده‌اند.

فضای تمام معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به حرم مطهر حال و هوای ماتم و سوگواری در سالروز شهادت امام هشتم به خود گرفته است، دسته‌های عزاداری از سرتاسر شهر قم  هر لحظه خود را به حرم مطهر می‌رسانند.

صدای نوحه و مرثیه‌سرایی را می‌توان از تمام کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر شنید، ایستگاه‌های صلواتی در طول معابر منتهی به حرم مطهر و خیابان‌های اصلی شهر مشغول خدمت‌رسانی به عزاداران شهادت امام رضا(ع) در قم هستند.

بسیاری از خانواده‌های قمی با پای پیاده مسیر در این روز با همراه شدن به دسته‌های عزاداری خود را به حرم مطهر رسانده و در کنار آحاد مختلف و متراکم عزاداران مشغول عزاداری و نوحه‌خوانی می‌شوند.

حرکت باشکوه دسته عزای خادمان کریمه اهل‌بیت(س)

روز گذشته و همزمان با سالروز رحلت نبی گرامی اسلام(ص) دسته عزای باشکوه نیروهای مسلح استان با جلال و شکوه ویژه‌ای از مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) آغاز و به حرم مطهر ختم شد و امروز نوبت خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(س) است تا این شکوه و جلال به نمایش بگذرانند.

دسته عزای خادمان کریمه اهل‌بیت(س) از مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) آغاز و پس از نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرائی تا حرم مطهر ادامه پیدا می‌کند، مراسم ویژه عزاداری و نوحه‌خوانی در صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهر در حال برگزاری است.

دسته‌های متعدد عزاداری از قومیت‌ها و مناطق مختلف شهر پشت سر یکدیگر وارد میدان آستانه و صحن آینه‌شده و مدتی به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرائی مشغول می‌شوند، باران اشک عاشقان امام رضا(ع) در سرتاسر حرم مطهر باریدن گرفته است.

کمی پایین از حرم مطهر در هئیات مذهبی، مساجد و  تکایا نیز مردم شهر مقدس قم و زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س) مشغول عزاداری و نوحه‌خوانی در سوگ شهادت امام هشتم هستند، مسجد مقدس جمکران یکی از محوری‌ترین مراکز قم بوده که امروز شاهد حضور پرشور عزاداران و زائران است.

آخرین روز از ماه صفر در شهر مقدس قم رنگ و بوی دیگری دارد، اینجا حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) است و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماتم شهادت امام رئوف به سوگ نشسته‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها