۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 629826

ضریب اشغال قطارهای خراسان امسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ضریب اشغال قطارهای خراسان


به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در هفت ماه امسال، ضریب اشغال قطارهایافزایش ضریب اشغال قطارهای خراسان مسافری در مسیرهای ریلی تهران - مشهد و بالعکس ۸۲ درصد بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد بیشتر است.

محمدهادی ضیایی مهر افزود: همچنین این ضریب در قطارهای مسافری دیگر مبادی در کشور به مشهد و بالعکس ۸۶  درصد بوده است که افزایش ۱۴ درصدی دارد.

وی گفت: متوسط ضریب اشغال مسافر در قطارهای حومه ای خراسان رضوی نیز ۴۷ و نیم درصد است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: با وجود افزوده نشدن زیرساختها در راه آهن خراسان این افزایش نشان دهنده بهره وری بیشتر و استفاده بهتر از ظرفیتهای موجود در راه آهن این منطقه است.

محمدهادی ضیایی مهر گفت: در هفت ماه امسال تعداد زائران و مسافران ورودی و خروجی مشهد هشت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۷ درصدی دارد.

وی افزود: ۶۰ درصد سفرهای ریلی در خراسان به مسیر مشهد - تهران اختصاص دارد و  راه آهن خراسان رتبه نخست جا به جایی مسافر در شبکه ریلی کشور را دارد.

مدیرکل راه آهن خراسان با بیان این که  پارسال ۱۲ میلیون مسافر به صورت ورودی و خروجی در مسیر ریلی خراسان جا به جا شدند افزود: بالاترین رکورد جا به جایی مسافر در مسیر ریلی خراسان ۱۳ میلیون و  ۶۳۵ هزار نفر مربوط به سال ۱۳۹۲ است.

ضیایی مهر  با ابیان این که   ۴۲  درصد قطارهای مسافری کشور سالانه به مشهد رفت و آمد می کنند افزود: با توجه به شرایط کنونی و تداوم افزایش جا به جایی و ضریب اشغال مسافر در راه آهن خراسان تا پایان سال شاهد ثبت رکورد تاریخی جا به جایی مسافر در این مسیر خواهیم بود.

خراسان رضوی با هزارو ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی ۱۴ درصد ظرفیت شبکه ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.
منبع: صدا و سیما
 پایان پیام/

برچسب‌ها