علی العماد در رابطه با تحولات اخیر یمن، گفت: در پی پیروزهای پی‌درپی مقاومت یمن، عربستان و همپیمانانش به دنبال راه خروج از این بحران هستند.

افقی جز مقاومت، پیش‌روی نیروهای یمنی وجود ندارد/آمریکا با سخن گفتن از صلح درصدد پنهان‌کردن چهره جنگ‌طلب خود است

"علی العماد" عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس آنلاین در رابطه با تحولات اخیر یمن تصریح کرد: درگیری‌ها در جبهه‌های مختلف هنوز جاری است و ارتش و کمیته‌های مشترک یمن در بسیاری از مناطق در حال پیش‌روی هستند و در مقابل، بندر الحدیده هنوز آماج حملات جنگنده‌های متجاوزان قرار دارد چراکه سعودی ها روی زمین هیچ دست‌آوردی ندارند.

وی افزود: هنوز هیچ پیشنهاد یا ابتکار عمل رسمی برای پایان این نبرد ارائه نشده است، وآنچه که در رسانه‌ها مطرح می‌شود جز بازی رسانه‌ای و سیاسی برای فریب افکار عمومی از جانب متجاوزان و شرکایشان نیست، و آنها به دنبال خروج از این بحران با حفظ آبرو از شکست هستند.

علی العماد با اشاره به پیشنهاد اخیر آمریکا درباره آتش‌بس در یمن، اظهار داشت: پیشنهاد اخیر آمریکا برای آتش‌بس به مثابه وقت‌کشی در جنگ علیه یمن است چراکه خود آمریکا یک طرف ثابت در این تجاوز است و آمریکایی‌ها کشور یمن را یک مانع در برابر پروژه‌ خود در منطقه می‌دانند، لذا در صدد چیره شدن بر این کشور هستند.

عضو شورای سیاسی انصارالله ادامه داد: در واقع آمریکا آن روی سکه متجاوزان علیه یمن است ولی در ظاهر همیشه با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و با سخن گفتن از صلح و پایان جنگ در صدد پنهان کردن چهره جنگ‌طلب و ظالمانه خود است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا پشت همه بحران‌های منطقه است، گفت: همیشه پشت پرده‌ پیشنهادات و ابتکار عمل آمریکا برای منطقه، یک جنگ بزرگتر و یک بحران فراگیرتر است؛ چراکه این کشور از هیچ فرصتی جهت ضربه زدن به کشورهای مقاوم اسلامی دریغ نمی‌کند و همواره با شعارها و حرف‌های پرزرق وبرق تلاش می‌کند خود را بی گناه جلوه دهد.

علی العماد با تأکید بر گزینه مقاومت ملت یمن، اظهار داشت: تحولات میدانی جبهه‌ها و روند تحرکات بین المللی، افقی جز ادامه مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را پیش‌رو نمی‌گذارد زیرا در حال حاضر کشورهای متجاوز قصد پایان دادن به تجاوز خود را ندارند.

عضو شورای سیاسی انصارالله با اشاره به موضع آمریکا در مسئله ترور "خاشقچی"، گفت: آمریکا سیاست ویرانی منطقه را در پیش گرفته است و محمد بن سلمان نقش خود را در اجرایی کردن این سیاست ها به خوبی اجرا می‌کند و فکر نمی‌کنم که فشارهای اخیر آمریکا بر عربستان در مسئله ترور "خاشقچی" تا حد برکناری ولی‌عهد پیش برود.

وی افزود: هدف آمریکا از انتقاد و فشار به آل‌سعود در مسئله ترور خاشقچی باجگیری و غارت هرچه بیشتر پولهای عربستان است، لذا آمریکا از این فرصت نهایت استفاده را می‌برد و از این رژیم می‌خواهد تا سیاست خود را در منطقه هر چه سریعتر اجرایی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها