حرم سیدالشهدا (ع) در کربلای معلی در قالب صحن حضرت زینب (س) به چهار برابر توسعه پیدا می‌کند.

حرم امام حسین(ع) در کربلا ۴ برابر توسعه می‌یابد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حامد کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با بیان اینکه حرم سیدالشهدا (ع) در قالب صحن حضرت زینب (س) به چهار برابر توسعه پیدا می‌کند، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین دارای ۱۵۰۰ طرح بازسازی است که از این میان ۱۵۰ مورد تکمیل شده و سایر در دست اقدام هستند.

وی یادآور شد: با کمک‌های مردمی و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات، حرم و بارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) در نجف اکنون ۲۰ برابر شده و به عنوان بزرگترین سازه زیارتی مسقف دنیا توسط ستاد تحویل تولیت حرم شده است.

کبودوند اظهار کرد: در پروژه‌های یاد شده این ستاد سبک معماری ایرانی اسلامی کاملا رعایت شده و در همین راستا نیز اشعار ایرانی در ایوان نجف اشرف رونمایی شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین یادآور شد: بدون استثنا تمام مصالح مورد نیاز این پروژه‌ها از داخل ایران تامین شده و تمام متخصصان مورد نیاز آنها نیز ایرانی بوده‌اند و به واسطه آنها صنایع دستی و مشاغل هنری توسعه یافته است.

رونمایی از گنبد جدید حرم امام حسین(ع) در سال جاری

وی با اشاره به آخرین مراحل این طرح ها گفت: هم‌اکنون صحن حضرت زهرا (س) با پیشرفت ۹۰ درصدی و همچنین گنبد جدید حرم امام حسین(ع) نیز در حال ساخت بوده و در سال جاری از آنها رونمایی و افتتاح می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با بیان اینکه در همه اعتاب مقدسه عراق شامل نجف‌، کربلا، کاظمین و سامرا کمک‌های ایران در قالب طرح‌های ماندگار اجرا شده است، گفت: قزوین علاوه بر توسعه حرم طفلان مسلم در باب قبله کاظمین و حرم سامرا نیز پروژه دارد و قرار است یکی از درب‌های حرم سامرا ، کفشداری کاظمین و کل حرم طفلان مسلم توسط این استان انجام شود.

کبودوند اضافه کرد: تمام هزینه‌های این طرح‌ها توسط خیران و مردم تامین می‌شود و هیچ هزینه‌ای از هزینه‌های جاری و دولتی دریافت نمی‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: با وجود شایعات قبل از ایام اربعین مبنی بر اختلاف مردم عراق با ایرانیان، در این ایام شاهد دوستی و نزدیکی این ملت بودیم و علاقه ملت‌های شیعه فارغ از عنوان‌های ایران، عراق و افغانستان و کشورهای دیگر است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد در ایام اربعین پرداخت و گفت: امسال ۶۹ موکب ثبت شده داشتیم که در۳۶ نقطه از ۶ قرارگاه قزوین، آوج، نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، کربلای معلی و مسیب بودند.

وی اضافه کرد: امسال با وجود همه تلاش‌های مذبوحانه دشمن و فشارهای اقتصادی، مردم کریم استان قزوین تقریبا ۲ برابر نسبت به سال گذشته به زائران خدمات‌رسانی کردند؛ در این مدت ۸۲ هزار و ۱۷۰ نفر خواب زن و ۱۷۰ هزار و ۸۱۹ نفر خواب مرد در موکب‌های استان قزوین اسکان یافتند.

وی گفت: در مجموع یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۰۰ وعده غذایی نیز از طرف مردم برای زائران توزیع شد در حالی که این رقم سال گذشته ۶۵۵ هزار وعده بود؛ طی این مدت ۱۱ هزار میان وعده و یک میلیون و ۷۹۳ هزار قرص نان توسط نانوایان قزوینی طبخ شد.

کبودوند یادآور شد: تمام هزینه‌های این پذیرایی توسط مردم بوده و یک ریال از بودجه عمومی و دولتی و حاکمیتی برای هزینه‌های پذیرایی زائران صرف نشده است؛ ۲۳ چشمه حمام و ۱۲۹ چشمه سرویس بهداشتی نیز توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین برای زائران احداث شد.

به گفته کبودوند یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین تعامل و ارتباط ملت‌های شیعه ایران و عراق بوده و خوشبختانه بیشتر موکب‌ها به صورت ایرانی ـ عراقی اداره می‌شد.

وی اظهار کرد: در ایام اربعین ۱۷۳ دستگاه شامل خودروهای باری سنگین، نیمه سنگین، سبک و سواری به عراق اعزام شد و ۶۵۰ خادم نیز از قزوین راهی عتبات عالیات شدند که حتی آنها هم هزینه‌ها را خودشان متقبل شدند.

کبودوند اظهار داشت: قزوین متعهد بود روزانه به ۲ هزار نفر در نجف و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کربلا و ۲۰ هزار نفر در قرارگاه مسیب خدمات ارایه کند که بیش از این رقم خدمات‌رسانی شد.

وی افزود: در اربعین امسال با توجه به تعاریف مقام معظم رهبری از 'کتاب یادت باشد' که مربوط به معرفی شهید مدافع حرم سیاهکالی مرادی است، کاروان ویژه‌ای با استفاده از یک دستگاه کامیون برای معرفی شهدای قزوین در مسیر پیاده‌روی اربعین تدارک دیده شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها