البرز - عزیز اکبریان با بیان اینکه ما باید درآمد عمومی جامعه را بالا ببریم و کشور را از رانتی که به عنوان ارز دولتی داریم نجات دهیم، گفت: متاسفانه در کشور ما رانت دولتی وجود دارد که سبب فساد و بلای خانمان سوز کشور است.

"رانت دولتی" بلای خانمان‌سوز کشور است/ مشکل کمبود کالای اساسی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون صنایع مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان البرز، با اشاره به اینکه در دنیا بیشترین اشتغال در خدمات، گردشگری و صنعت است، گفت: با توجهاتی که دولت در ارتباط با اشتغال بانوان دارد اشتغال در سیستم اداری امروزه امکان پذیر نیست.

وی افزود: بانوان کشور بیشتر تحصیل کرده و خلاق هستند می‌توانند در جامعه نقش خوبی را ایفا کنند چراکه حضور بانوان در کارهای هنری، صنعتی و اقتصادی و حتی در بحثهای تولیدی و صادراتی بسیار چشم گیر است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه مسئولین استان باید حمایت ویژه‌ای از بانوان در این عرصه‌ها داشته باشند، گفت: مقرر شده تا حمایت‌هایی از طرف مجلس و دولت از زنان کار آفرین انجام شود.

اکبریان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های زنان کار آفرین در استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان  استفاده شود چراکه در هر عرصه ای که بانوان وارد شوند سلامت و موفقیت بیشتری است.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع استان البرز، گفت: تولیدکنندگان بسیار خوبی در این نمایشگاه حضور دارند و شرکت‌های خارجی برای عقد قرارداد با بازرگانان ایرانی استقبال خوبی داشتند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مردم اربیل کردستان عراق دارای اشتراکاتی هستیم، تصریح کرد: اخیرا با سران سه قوه مصوبه‌هایی داشتیم که برای کارهای اقتصادی با کشورهای همسایه تسهیلات ویژه‌ای قائل شویم و مقرر شده حتی با پول دو کشور مبادله کالا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند کشور همسایه خود را از  بهره‌وری اقتصادی ممنوع کند حتی اگر در حال جنگ باشند به روابط اقتصادی خود ادامه می دهند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه باید ارز دولتی را از  صنعتمان خارج کنیم، گفت: ما باید درآمد عمومی جامعه را بالا ببریم وکشور را از رانتی که به عنوان ارز دولتی داریم نجات دهیم و متاسفانه در کشور ما رانت دولتی وجود دارد که سبب فساد و بلای خانمان سوز برای کشور به شمار می رود.

اکبریان خاطرنشان کرد: به دستور مقام معظم رهبری در زمینه  ستاد اقتصاد مقاومتی، تقریبا تملکات بانک‌ها به حداقل رسیده و بانک‌ها به سادگی نمی توانند واحدهای صنعتی را تملک کنند اما واحدهای صنعتی باید بدهکاری خود را به بانکها بپردازند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی  در پایان گفت: امروز ما مشکل کمبود کالای اساسی نداریم چراکه تمهیدات لازم انجام شده است و این یک جنگ روانی است  و در بدترین شرایط ممکن ما مشکل نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها