یزد - در آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان یزد و خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی که در استان یزد برگزار شد، از ۳۷ برگزیده استانی با حضور سرپرست استانداری یزد تجلیل شد.

تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان یزد که با حضور محمدعلی طالبی، سرپرست استانداری یزد؛ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ و جمعی از فرهیختگان یزدی و اهالی کتاب در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی دکتر جوادی برگزار شد، کتابداران برگزیده، مسئولان کتابخانه برتر، کتابداران برگزیده بخش کودک، کتابخوانان برتر، کتابخانه‌های برتر نهادی و خدمتگزار نمونه به همراه سه انجمن برتر شهرستانی و سه شهرستان برتر در زمینه برگزاری موفق انجمن‌ها، معرفی و تجلیل شدند.

دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند کتاب را به عضو دائمی زندگی مردم تبدیل کنند

سرپرست استانداری یزد در این مراسم ضمن تشکر از همه کتابداران و کارکنان خدوم کتابخانه‌های عمومی استان در یک سال گذشته، اظهار داشت: تلاش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و همکاران وی برای اعتلای کتاب و کتابخوانی در استان بر کسی پوشیده نیست و موفقیت‌های چشمگیر کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر، شاهد این مدعاست.

محمدعلی طالبی، تعامل کتابخانه‌های عمومی استان با سایر نهادهای فرهنگی استان را ستود و گفت: اگر هریک از مجموعه‌های فرهنگی استان به صورت دقیق وظیفه خود را در قبال مقوله کتاب و مطالعه انجام دهند، شاهد آن خواهیم بود که کتاب به عضو دائمی زندگی مردم تبدیل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با چشم‌اندازی که برای حوزه فرهنگ استان تعریف شده و جایگاهی که این استان به عنوان خطه‌ای فرهنگی و اجتماعی در کشور دارد، روز به روز شاهد پیشرفت‌های یزد در عرصه‌های مختلف فرهنگی و به خصوص کتابخوانی باشیم.

کتابداران «حال خوش خواندن» را در مردم ایجاد کنند

امیر جهانگیری، مدیرکل منابع انسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جمع کتابداران و فرهیختگان یزدی با ابلاغ سلام دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها به همه کتابداران و کتابخوانان استان، گفت: به همه همکاران خود در استان یزد و به ویژه مدیرکل پرتلاش کتابخانه‌های عمومی استان به دلیل تلاش‌های صادقانه یک سال گذشته آنان خدا قوت می‌گویم و امیدوارم همواره شاهد موفقیت‌های چشمگیر این مجموعه همدل و کوشا باشیم.

وی افزود: وجود ۱۱۳ کتابخانه فعال در سطح استان یزد، بیانگر این است که مردم این دیار اهل مطالعه و دانش‌اندوزی هستند و علم و آگاهی را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند.

این مسئول در نهاد کتابخانه‌های عمومی شرکت ۲۶ هزار نفر از مردم استان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را قابل تحسین دانست و بیان داشت: اقبال مردم به جشنواره کتابخوانی رضوی، می‌تواند حامل این پیام باشد که متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی می‌توانند از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد شوق مطالعه در مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به شعار هفته کتاب امسال یعنی «حال خوش خواندن» تصریح کرد: کتابداران به عنوان مشاوران و راهنمایان کتابخوانی، باید تلاش کنند همه اقشار جامعه را به مطالعه ترغیب کنند و «حال خوش خواندن» را در آنان ایجاد و تقویت کنند.

درخشش استان یزد در آیین تجلیل از برترین‌های کشوری عرصه کتاب و کتابخوانی

رقیه دوست فاطمی ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ابتدای این مراسم با گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» و تبریک هفته کتاب به همکاران خود و اهالی کتاب، گفت: امسال استان یزد در آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر کشوری، ۹ برگزیده داشت که این درخشش، حاصل تلاش و همت جمعی همه همکاران کتابدار و ستادی و همچنین برگزاری انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی پربار در سطح استان بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته کتاب سال جاری برنامه‌های پرباری در سطح استان برگزار شد، تصریح کرد: این برنامه‌ها امروز با تقدیر از ۳۷ برگزیده استانی در بخش‌های مختلف خاتمه می‌یابد و امیدواریم تلاش همکاران کتابخانه‌های عمومی استان بتواند حال خوش کتابخوانی را در همه اقشار جامعه پدید آورد.

تقدیر از برترین‌های عرصه کتاب و کتابخوانی در استان یزد

در بخش دیگری از آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر و خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان یزد، برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

در بخش کتابخانه‌های برتر نهادی، کتابخانه «حضرت آیت‌الله حاج ملامحمد حایری» و «بقیه الله الاعظم(عج) مزرعه نو» هردو از شهرستان اردکان به ترتیب به عنوان کتابخانه برتر شهری و روستایی معرفی شدند.

حسین بمانی، از کتابخانه حضرت زهرا(س) یزد؛ اعظم زارع‌زاده، از کتابخانه شهریار مهردشت ابرکوه؛ طیبه امامی میبدی از کتابخانه ابوالفضلی میبد؛ زهرا السادات طباطبایی از کتابخانه رئیس فرهمند یزد، مهدیه معین از کتابخانه آیت‌الله طباطبایی یزد و ابوالقاسم دشت‌آبادی از کتابخانه مجتمع دیدار تفت به عنوان مسئولان برتر کتابخانه تجلیل شدند.

در بخش تجلیل از کتابداران برتر استان یزد نیز ندا هوشمند و طاهره قلی‌پور از شهرستان ابرکوه، فرشته زارعی و مریم علیخانی از شهرستان میبد، اکرم شاکری و مرضیه مشیری‌نیا از شهرستان اشکذر، بی‌بی‌ مهدیه سالاری  و مژگان عامل هوشمند از شهرستان یزد و طاهره مهدی‌زاده از شهرستان اردکان، به عنوان ۹ کتابدار برتر استان معرفی و تقدیر شدند.

فهیمه زارع از شهرستان یزد، اکرم شفیعی از شهرستان بافق و الهام آقایی‌نژاد از شهرستان میبد نیز به عنوان سه کتابدار برتر کودک استان یزد جوایز خود را از مسئولان حاضر دریافت کردند.

در بخش خدمتگزار برتر کتابخانه‌های استان نیز بهروز سربالو از شهرستان میبد حائز رتبه برتر شد.

در بخش تجلیل از کتابخوانان برتر استان نیز ۱۰ برگزیده در رده‌های سنی مختلف معرفی و تجلیل شدند.

امیرحسین مرادی، سیدحسن هاشمی، فاطمه دهقانی و علی منصوری از شهرستان اردکان؛ محمدمهدی نوری‌زاده، علیرضا کاظمی، زینب بافتی‌زاده و حسین لطفی کهدویی از شهرستان یزد؛ علی اصغر خانزاده از ابرکوه و الهه ملااسماعیلی از تفت، کتابخوانان برتر استانی بودند که با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی از آنان تقدیر به عمل آمد.

تجلیل از انجمن‌های برتر شهرستانی بخش دیگری از این مراسم بود که در این بخش از محمد محامدی، محمدمهدی خانی زاده و حسین فلاح، فرمانداران شهرستان‌های تفت، بهاباد و میبد قدردانی شد. در این بخش همچنین هادی قاسمی، مهدیه‌السادات رضوی و محسن کارگر، رؤسای اداره کتابخانه‌های عمومی سه شهرستان تفت، بهاباد و میبد نیز به دلیل اهتمام در برگزاری منظم، کیفی و کامل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در شهرستان، تجلیل شد.

در بخش دیگری از مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان یزد، از ۱۰ سال تلاش صادقانه مهدیه السادات حیدری، کتابدار پیشین شهرستان‌های مهریز و یزد و کارشناس سابق امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور سرپرست استانداری یزد تقدیر شد.

در بخش پایانی آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر و خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی استان یزد نیز شاهین فرهنگ، دکترای روانشناسی و سخنران برجسته کشوری با موضوع «جور دیگر باید دید» در جمع کتابداران یزدی به ایراد سخن پرداخت.

پخش سرود کتابدار، فیلم‌هایی از فعالیت کتابخانه‌های استان در یک سال گذشته و اجرای نمایش‌نامه‌خوانی توسط اعضای نابینای کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد با موضوع کتاب، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها