البرز- یکصد وسومین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که برخی اعضای شورا در خصوص تغییر کاربری باغ سیب از سوی دانشگاه علامه طباطبایی هشدار دادند و خواستار پیگیری های قانونی برای صیانت از آن شدند.

تغییر کاربری "باغ سیب" خیانت زیست محیطی است/ وضعیت بحرانی بیمارستان امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز (چهارشنبه) با حضور اکثریت اعضای شورا و شهردار کرج برگزار شد.

اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در نطق پیش از دستور در خصوص اختصاص اعتبارات سفر ریاست جمهوری جهت پروژه قطار شهری، گفت:زمان سفر ریاست جمهور مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای قطار شهری کرج اختصاص یافت و از مدیریت قطار شهری خواستاریم پیگیری مصوبات ریاست جمهوری باشد.

وی افزود: از شهردار هم میخواهیم به طور جد برای مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات آنچه سهم قطار شهری کرج می باشد پیگیری های لازم صورت بگیرد چراکه از این موضوع ۳ سال می گذرد.

غدیر مهدوی کلیشمی دیگر عضو شورای شهر به وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) به طورجدی پیگیری نمی شود چراکه وقتی وضعیتی بحرانی می شود باید سریعا مسئله را پیگیری کرد.

وی افزود: این موضوع فقط به شهرداری کرج مربوط نمی شود ولی از باب مسئولیت اجتماعی این موضوع باید حل و فصل شود و مسئولین زیربط در سازمان همیاری، فرمانداری و استانداری به وضعیت بحرانی آن باید رسیدگی کنند.

این عضو شورای اسلامی کرج  با اشاره به اینکه اعتراض ۶۰۰ خانوار بدون حقوق ودرآمد هر آن امکان ایجاد جرقه ای  است که به اعتراضات سراسری در سطح شهر منجر شود، گفت: یک ماه پیش شخصا از بیمارستان امام خمینی دیداری داشتم و از نزدیک مشکلات را بررسی کردم  ودر این مدت فقط مزایده انجام شده و اقدامی دیگر صورت نگرفته است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به احیا باغ سیب کرج اشاره کرد و گفت: مذاکره ای با دانشگاه علامه طباطبایی داشتیم تا بخشی از۸۷ هکتار از این باغ که متعلق به آنها است را احیا کنند.

مهدوی خاطرنشان کرد: دانشگاه به طورجد در حال احیا باغ است و گزارشات خود را ارائه داده و بنده نیز این مسئله را پیگیری می کنم درهمین راستا ازشهردار تقاضا کردم جسله ای هم با رئیس دانشگاه داشته باشند.

حسین محمدی رییس کمیسون محیط زیست شورای شهر کرج در پاسخ به سخنان همتای خود در خصوص باغ سیب کرج، گفت: دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه کشاورزی و باغداری تخصصی ندارد و ۸۰ هکتاری که در دست دانشگاه است اگر قرار است کار باغداری انجام دهد از شهرداری کرج می خواهیم پیگیری قضایی کند تا این باغ به شهرداری کرج برگردد.

مهدوی نیز در پاسخ گفت: این ۸۷ هکتار سند  ۶دانگ دارد که متعلق به این دانشگاه است و طبق برنامه های خود دانشگاه های دیگر نیز از این مجموعه در کارهای پژوهشی استفاده می کنند به شرط اینکه سازه های جدید انجام ندهند  و به کمک سازه های بومی فضایی را برای خود درست کنند.

در ادامه جلسه منصور وحیدی نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: از شهردار درخواست می کنم تا درخصوص تعیین تکلیف پارکینگ های مکانیزه که از ادوار گذشته مانده است و هیچگونه خدماتی ارائه ندادند پیگیری لازم را داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد: برخی پل های عابر پیاده ای که مقرر بود مکانیزه شود اما این اتفاق رخ نداده  و دراین زمینه  برخی سود کلانی کردند که در این ارتباط افراد خاطی باید به دستگاه قضایی معرفی شوند.

محمد نبیونی دیگرعضو شورای شهر کرج نیز در مورد اراضی باغ سیب کرج گفت: دانشگاه علامه طباطبایی در دهه ۷۰ بر اساس مصوبه دولت سازندگی بخشی از اراضی باغ سیب را برای استقرار کامل در شهر کرج به تملک خود درآورد تا با احداث پردیس مرکزی، فصل جدیدی را از فعالیت های علمی و آموزشی آغاز کند.

وی افزود: این دانشگاه با انجام لابی ها و مذاکرات لازم قطعه زمین دیگری را در محدوده منطقه ۲۲ تهران تملک نمود لذا بحث انتقال پردیس مرکزی به کرج منتفی شد و از آن زمان زمین های باغ سیب بلااستفاده مانده است.

نبیونی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی در رشته های کشاورزی، باغداری و محیط زیست پردیس مستقلی ندارد، گفت: اعلام آمادگی دانشگاه برای احیای اراضی تحت مالکیت این مجموعه که در واقع بخش تکمیلی  باغ سیب مهرشهر به شمار می رود می تواند مورد بررسی بیشتر قرار گیرد  به ویژه خواستار دیوارکشی زمین نیز شده اند که مقدمه ای برای ساخت و ساز خواهد بود.

 وی در ادامه گفت: شهرداری کرج باید تمام تلاش خود را برای حفظ یکپارچگی باغ سیب مهرشهر داشته باشد و حتی از ظرفیت های قانونی و قضایی نیز بهره مند شود و در صورت موافقت مسئولان دانشگاه، زمین معوض از طریق دولت در اختیار این مجموعه قرار بگیرد تا بتوانیم اراضی مذکور را درختکاری و احیا نماییم.

 نبیونی در پایان گفت: تغییرکاربری، ساخت و ساز و ایجاد تغییراتی در باغ سیب خیانت زیست محیطی به شمار می رود و این مهم باید رسیدگی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها