گلنار نصراللهی با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی کشور، گفت: با تخصیص ارز مبادلاتی و تامین مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می‌کنیم.

تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی در دستور کار وزارت صمت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، گلنار نصراللهی مشاور وزیر صنعت، معدن، تجارت، با بیان اینکه تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی در اولویت و دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، گفت: با آغاز تحریم‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور جلوگیری از کمبود مواد اولیه پوشاک جلسه‌ای را در وزارتخانه برگزار کرد و تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در تامین مواد اولیه صنعت پوشاک و نساجی در صورت داشتن ظرفیت های موجود در کشور مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی در حال تامین است و در صورت کمبود جدی،  مقداری نیز با اولویت از طریق واردات با تخصیص ارز مبادلاتی تامین خواهد شد.

نصرالهی تصریح کرد : در حال حاضر به منظور تامین مواد اولیه صنعت پوشاک کشور رونق خوبی ایجاد شده است و کارخانجات نیز برای تامین مواد اولیه با اولویت و ظرفیت خوبی در تکاپو و تلاش هستند.

مشاور وزیر صنعت معدن تجارت خاطر نشان کرد : طبق آمار های موجود صادرات الیاف طبیعی و مصنوعی نسبت به مشابه پارسال افزایش داشته است، این امر نشان میدهد که واحدهای تولید کننده نخ و پارچه کشور با ظرفیت بیشتری کار می کنند و اگر در بازار داخلی دچارکمبودی  باشیم وزارت صنعت، معدن و تجارت با تخصیص ارز ، کمبود ها را جبران خواهد کرد.

نصراللهی با اشاره به تحریم ها و مشکلات تولید کنندگان در تامین  مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی کشور، گفت: با تخصیص ارز مبادلاتی و تامین مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها