سید محمد بطحایی گفت: فقدان شادابی و نشاط دانش‌آموزان در مدارس، نشان از ایراد کار در نظام آموزشی است و ضرورت دارد نشاط و شادابی در مدرسه‌ها تقویت شود.

فقدان نشاط دانش‌آموزان در مدارس نشانه وجود ایراد در نظام آموزشی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آمار مدارس غیر ایمن به کمتر از ۳۰ درصد کاهش‌ یافته است و این در حالیست که در سال ۸۵ این آمار حدود ۷۰ درصد بود.

وی تصریح کرد: در سال ۸۵ حدود دوسوم مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و خطرآفرین بود که با اقدامات انجام‌گرفته برای بازسازی مدارس و احداث مدارس جدید، خوشبختانه امروز این نسبت برعکس شده و امروز دوسوم مدارس کشور ایمن و تنها یک‌سوم آن نیازمند بازسازی است.

بطحایی با اشاره به افزودن ۸ هزار کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی کشور در سال تحصیلی جاری، خاطرنشان کرد: دولت برای احداث و بازسازی مدارس و فضاهای آموزشی نیازمند کمک خیرین است.

وی گفت: صدا و سیما با تبلیغ مکرر آگهی کتاب‌های کمک‌آموزشی، نظام تعلیم و تربیت را دچار چالش می‌کند و ادامه این روند و تبلیغ کتاب‌های کمک‌آموزشی به تقویت حافظه محوری در دانش‌آموزان می‌انجامد و این موضوع مانع تحقق اهداف تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مدارس توجه به موضوع تربیت باید در کنار آموزش مسائل علمی صورت گیرد و آموزش مهارت‌های زندگی، راست‌گویی، صداقت، صبوری و ازخودگذشتگی برای دانش‌آموزان ارائه شود، لذا فقدان شادابی و نشاط دانش‌آموزان در مدارس، نشان از ایراد کار در نظام آموزشی است و ضرورت دارد نشاط و شادابی در مدرسه‌ها تقویت شود بنابراین ما برای ارائه آموزش‌های کاربردی به دانش‌آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی، در قالب وسایل بازی و کلاس‌های بازی آموزش را ارائه می‌دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها